Mesačne pošlú užívatelia sa cez Facebook Messenger viac ako dve miliardy správ. Nie je preto žiadnym prekvapením, že to, čo Facebook testoval na začiatku roka v Austrálii a Thajsku, je dostupné celosvetovo a teda už aj u nás - reklamy priamo v Messengeri.
Ako to funguje?
Reklama sa zjavuje na domovskej stránke Messengeru, teda vo vašom inboxe. Ak vás reklama zaujme, po kliknutí na ňu vás presmeruje buď na web alebo môžete začať Facebook chat s danou spoločnosťou. To podľa toho, akú voľbu zvolí inzerent.
Reálne to vyzerá takto:
(obr: theverge.com)
Ako vytvoriť reklamu v Messengeri?
Nejde o nič zložité. Rovnako ako aj ostatné reklamy na Facebooku , potrebujete na to Ads Manager. Dajte vytvoriť reklamu, vyberte si marketingový cieľ Traffic (návštevnosť), Conversions (konverzia) alebo App Install (inštalácia aplikácie) a stlačte "pokračovať." V nasledujúcom kroku vyberte "Messenger."
Aby sa kampaň doručovala na domovskej stránke Messengeru, musíte mať ako umiestnenie vybraný aj Facebook.
Ďalej pokračujte ako pri klasickej reklame na Facebooku. Majte na pamäti, že video reklama ešte nie je v rámci Messenger ads podporovaná, zatiaľ funguje len klasický banner alebo carousel.
Bude to dosť otravné
Asi nikto z nás nebude nadšený, ak sa mu v inboxe správ budú zobrazovať všeliaké otravné reklamy. Preto treba na to pri vytváraní reklám v Messengeri myslieť ešte oveľa viac, ako pri ostatných druhoch reklám. Takže ideálna je neformálna cesta formou zábavy.