ZOZNAM ČLÁNKOV

A je to tu. Reklama priamo v inboxe Facebook Messenger

autor
Vladimír Slámka

Mesačne pošlú užívatelia sa cez Facebook Messenger viac ako dve miliardy správ. Nie je preto žiadnym prekvapením, že to, čo Facebook testoval na začiatku roka v Austrálii a Thajsku, je dostupné celosvetovo a teda už aj u nás - reklamy priamo v Messengeri. 

 

Ako to funguje?

Reklama sa zjavuje na domovskej stránke Messengeru, teda vo vašom inboxe. Ak vás reklama zaujme, po kliknutí na ňu vás presmeruje buď na web alebo môžete začať Facebook chat s danou spoločnosťou. To podľa toho, akú voľbu zvolí inzerent.

Reálne to vyzerá takto:

(obr: theverge.com)

Ako vytvoriť reklamu v Messengeri?

Nejde o nič zložité. Rovnako ako aj ostatné reklamy na Facebooku , potrebujete na to Ads Manager. Dajte vytvoriť reklamu, vyberte si marketingový cieľ Traffic (návštevnosť), Conversions (konverzia) alebo App Install (inštalácia aplikácie) a stlačte "pokračovať." V nasledujúcom kroku vyberte "Messenger."

Aby sa kampaň doručovala na domovskej stránke Messengeru, musíte mať ako umiestnenie vybraný aj Facebook. 

Ďalej pokračujte ako pri klasickej reklame na Facebooku. Majte na pamäti, že video reklama ešte nie je v rámci Messenger ads podporovaná, zatiaľ funguje len klasický banner alebo carousel. 

Bude to dosť otravné

Asi nikto z nás nebude nadšený, ak sa mu v inboxe správ budú zobrazovať všeliaké otravné reklamy. Preto treba na to pri vytváraní reklám v Messengeri myslieť ešte oveľa viac, ako pri ostatných druhoch reklám. Takže ideálna je neformálna cesta formou zábavy. 


19.9.2017

Prečítajte si aj

Vydarené vlogy dokážu divy!

Sajfove vlogy sledujeme v agentúre už dlhšie. Sú pútavé, majú šťavu, bavia nás. Cez víkend ma veľmi upútal posledný vlog o ceste do Hong Kongu – nie len pre obsah a Sajfov pohľad na tému, ale aj z pohľadu marketingu. Austrian airlines oslovili Sajfu s tým, či chce ísť na otočku do Hong Kongu priamym letom z Viedne. Ponuka znela - cestou tam budeš letieť economy, späť sa vrátiš business triedou, aby si mal možnosť porovnať služby v novej linke.  Hneď od začiatku vlogu Sajfa ukazuje možnosti, ktoré spoločnosť ponúka pri čakaní na let – široký výber jedál a nápojov. Po príchode ukáže, ako vyzerá mesto a prirovnáva ho k New Yorku. Okrem toho je vlog prepletený Sajfovými komentármi a fajn hudbou, celé to má parádnu atmošku. Určite k prezentácii mesta prispeli aj zábery z dronu, Sajfa si na vlogoch ozaj dáva záležať. A ja po dopozeraní už píšem mesto Hong Kong do svojho zoznamu cestovateľských cieľov, hoci zoznam je už teraz dlhší než týždeň pred výplatou. Ale aj toto krátke video stačilo, aby ma upútalo a už mám v hlave, že sa dá ísť priamo z Viedne a už aj si googlim ponuku aerolinky, aby som mala predstavu, čo presne ponúka a za koľko. Svet marketingu sa zmenil. Žiaden patetizmus, skôr holý fakt. Marketing sa vlastne mení neustále, niektoré princípy ostávajú, no spôsob propagácie sa prispôsobuje dobe. Na tomto vlogu vidno, ako sa to má robiť. Získali obe strany a vzišlo z toho autentické video. Nenútenosť a prirodzenosť stále fičia – to sa verím, ani do budúcna popri nových trendoch, nezmení :) ...
CELÝ ČLÁNOK

Natívna reklama vie byť rafinovaná

Hoci bannerová reklama ešte dominuje na webe, jej sláva pomaly upadá a nahrádza ju nová forma internetovej reklamy, ktorá na prvý pohľad ani ako reklama nevyzerá. Zo všetkého najskôr by bolo najlepšie vysvetliť, čo slovo „natívny“ vôbec znamená. Podľa jazykovednej príručky ide o prídavné meno, ktoré vystihuje prirodzený a neznemený stav vecí. Keďže mediálny priestor sa stáva  drahším, rastie nám digitalizovaná generácia Z a marketing preklápa do mobilných formátov, zadávatelia reklamy  musia dávať prednosť kvalitnému obsahu pred čistou reklamou. Native advertising nie je nič iné ako umiestňovanie sponzorovaného obsahu, ktorý vyzerá ako prirodzená súčasť daného média. Úspech natívnej reklamy sa zrodil na Facebooku a Twitteri. Tak vznikli „sponsored stories“ a „promoted tweets“. Aj keď nejde prakticky o žiadnu novinku. V mnohom sa podobá „advertoriálu“  v printových médiách, čo je v podstate advertisement a editorial v jednom. Štatistiky sú neúprosné a v prospech natívnej reklamy hovorí: 98 % marketérov, ktorí skúsili natívnu reklamu, v nej vidia pozitívny účinok 97 % firiem plánuje svoje výdavky na natívnu reklamu z minulého roka udržať alebo navýšiť 76 % opýtaných určili natívnu reklamu za efektívnejšiu, než umiestňovanie bannerov Verím, že nejeden z vás sa už stretol s niektorou z jej podôb. Napríklad, keď cez článok o zdravej výžive dôjdete k výrobcovi výrobku, ktorý sa tam síce priamo nespomína, ale súvisí s obsahom toho, o čom sa píše. Jedným príkladom za mnohé uvediem je napríklad americký výrobca obuvi Merrell si zaplatil sponzorovaný obsah na webovej stránke About.com. Okrem bannerovej reklamy na svojich stránkach, tento typ sponzoringu zahŕňal textový a imidžový obsah umiestnený priamo do medzier medzi jednotlivými článkami. Po približne 100 slovách v redakčnom texte sa zjavila reklama na predajcu Merrell, ktorý odkazoval na pomoc užívateľom so správnou voľbou topánok na outdoorové aktivity. Samotné články však neboli vydané ako reklama Merrell, z ktorej je to zjavné na prvý pohľad, ale ako článok, kde až na záver sa spomenie prezentér tohto článku v zmysle „presented by Merrell “, čo by dovtedy nikoho nenapadlo, pretože samotná značka sa v článku nespomína. Pripomína skôr úvodník ako nejakú reklamu. Forma mätie zaručene. Nadovšetko dôležité je kontextové cielenie obsahu. Inak sa táto forma propagácie vyhne účinku. Názorná ukážka: Pozor si preto treba  dať na zabezpečenie obsahového  a záujmového prepojenie medzi zadávateľom a publikujúcim reklamy. Pre bližšie vysvetlenie iba snáď toľko, že vegánska publikácia by len ťažko akceptovala uverejnenie inzerátov výrobkov z pravej kože. Musí ísť o spoločný zámer a rovnakú cieľovú skupinu. Aj keď základnou nevýhodou natívnej reklamy stále ostáva jej zavádzajúci charakter na dosiahnutie žiadaného efektu. ...
CELÝ ČLÁNOK

Napíšte nám

DIVYD Media s.r.o.
DIGITAL PARK I
Einsteinova 21, 851 01, Bratislava

viera.krupova@divydmedia.sk

+421 918 322 311

Alebo vyplňte nasledujúci formulár a my sa Vám ozveme s ponukou pre Vás a pre Váš biznis.