ZOZNAM ČLÁNKOV

Či už vo Farme alebo na Slovensku, bude to drsné!

autor
Andrea Horská

  

Neviem, čo Slovákov zaujíma viac. Či Farma alebo Voľby. Rozhodne sa je na čo pozerať. Aj titulok: „Toto sú noví farmári: Kto bude vaším favoritom?“ sa hodí na obe udalosti tohto roka. V hĺbke duši verím, že ľudí budú viac zaujímať župné voľby. Predsa prirodzene by nás malo zaujímať, kto bude obrábať našu krajinu. 

Farma je slovenská súťažná relácia typu reality show, ktorá sa opakuje každý rok a vysiela ju TV Markíza. Župné voľby sú slovenská súťažná udalosť tiež typu reality show, ktorá sa opakuje každé štyri roky a vysielajú ju všetky televízie. Tak čo je viac? V prípade Farmy sa dvanásť odvážlivcov pokúsi prekonať drsné podmienky aj samých seba. V prípade volieb sa osemnásť odvážlivcov pokúsi prekonať drsné podmienky aj samých seba, a to je reč len o bratislavskom kraji. Prekonáme sa aj my? Iste, naladiť si TV je určite jednoduchšie ako prechádzka k volebným urnám, ale môj sedliacky rozum mi vraví, že pohyb mi prospeje. A snáď aj krajine, v ktorej žijem. 

  

Reality show Farma je návrat do prostredia dávnej minulosti. S tým neurobíme nič. Tak to proste je. Zapneme si to a vieme čo čakať. Reality show Voľby môžu byť krokom vpred do lepšej budúcnosti. Nikdy nevieme, čo čakať. Čo nám ostáva je viera. Čo musíme zahodiť, je skepsa z nesplnených sľubov. Skupina mestských ľudí bojuje s podmienkami života na jednoduchej farme. My nemusíme. Môžeme to zmeniť. Môžeme sa mať lepšie. 


3.11.2017

Prečítajte si aj

Užitočný obsah – svätý grál PR

Neodlučiteľnou súčasťou PR je medializácia klientových tém formou redakčnej spolupráce. Takáto forma prezentácie je dôležitá kvôli svojej nenásilnej forme, ktorá je pre čitateľov omnoho prijateľnejšia a dôveryhodnejšia ako platené PR články, resp. advertoriály. Na rozdiel od nich, je tu klient a jeho produkty podrobený nestranným názorom redaktora, prípadne i konfrontácii s konkurenciou. Čitatelia sa takýmto spôsobom dostávajú k relevantným a užitočným informáciám priamo z prvej ruky. Aj keď sú články s takýmto obsahom zmysluplné a užitočné, ich presadenie v médiách je často komplikované. Dosiahnuť medializáciu na redakčnej úrovni je práca vydláždená prekážkami. Hoci vyžaduje veľkú dávku profesionality a hlbokú znalosť neraz náročnej problematiky, práve kvôli tejto činnosti je PR často také zaznávané a znevažované. Najťažšie srdce na nás, ktorí sa touto prácou živíme, majú obchodní zástupcovia médií zastávajúci názor, že si takto kradneme priestor pre nehanebnú bezplatnú reklamu. Trochu iný uhol pohľadu však môžu mať redaktori a reportéri, ktorí musia denne prinášať aktuálne témy, novinky či odborné témy, ktoré sami nemajú šancu obsiahnuť. Práve PR agentúry pre nich môžu predstavovať cenný zdroj zaujímavých a kvalitných informácií. Samozrejme, nemožno to brať ako samozrejmosť. PR konzultant alebo PR manažér sa musí pri komunikácii s médiami osvedčiť ako dôveryhodný a spoľahlivý zdroj, ktorý je schopný dodať obsah v požadovanom rozsahu, kvalite a termíne a to s garanciou odbornosti a vysokej úrovne jazykového prejavu. Všeobecne vžitý názor tvrdí, že základom úspechu PR-istu sú kamarátske vzťahy s novinármi. Nie je to však celkom pravda. I keď dobré osobné vzťahy prácu jednoznačne uľahčujú, nedá sa na ne vždy spoliehať a to hneď z niekoľkých dôvodov. Redaktori sa v médiách pomerene často striedajú a témy, ktoré treba komunikovať sú neraz také široké, že bežný okruh známych na zabezpečenie požadovanej medializácie jednoducho nestačí. Druhá vec je, že ani ten najlepší kamarát pre vás nespraví všetko – v prvom rade sa musí riadiť pokynmi svojich nadriadených a plniť svoje úlohy podľa plánu. Na čom treba budovať úspešnú medializáciu? Pre tému, ktorú máte komunikovať vždy hľadajte to najrelevantnejšie médium, resp. rubriku alebo špeciálnu prílohu, kam by sa hodila. K tomu vám pomôže nie len samotná znalosť médií, ale i edičné plány, ktoré vám na požiadanie pošlú prakticky zo všetkých vydavateľstiev. Tému variujte a v maximálnej miere prispôsobte obsahu, štýlu a cieľovej skupine daného médiá. Médiá kontaktujte v dostatočnom, ale primeranom predstihu pred plánovaným zaradením vašej tematickej oblasti. Tému vždy ponúkajte spolu so stručnou anotáciou, aby sa oslovený novinár dostal do obrazu a vedel naformulovať otázky pre vášho odborníka. V médiách, rovnako ako prakticky všade, funguje sezónnosť, ktorá predurčuje tematické zameranie aj vtedy, keď sa široko ďaleko nič nedeje. Neuspokojte sa so svojim okruhom známych novinárov, vždy si overte, či sa na danú tému nešpecializujú iní redaktori. Opakovanie a prehlbovanie spolupráce s daným médiom zaručí jedine kvalita podkladov, ktoré novinárovi dodáte v stanovenom termíne. Dbajte na jazykový prejav. Popri gramatike je veľmi dôležitá aj štylistika a schopnosť zrozumiteľne podať zložitú tému. ...
CELÝ ČLÁNOK

Universal maklérsky dom má nový trendy web, vďaka nám

Ako dostať web o poisťovaní, finančníctve, úveroch bližšie k bežnému užívateľovi internetu bez toho, aby  z neho po pár sekundách neodišiel. Ako ukázať, že svet financií nie je len svet žralokov, ale že tu pracujú  ľudia, ktorým naozaj záleží na tom, aby v tom komplikovanom finančnom svete pomohli aj vám. Stála pred  nami výzva. Vedeli sme však, že ak sa budeme držať najmodernejších trendov vo web dizajne, môže sa nám  to podariť. Zadefinovali sme si tak tri základne ciele, čo chceme novým webom dosiahnuť: 1. jednoduchosť 2. progresívnosť 3. ľudskosť Jednoduchosť – trikrát a dosť V jednoduchosti je krása. Tento okrídlený citát dokonale vystihuje súčasné trendy vo web dizajne. Nechceme zahlcovať pri dnešnom objeme detailných informácií na internete priestor, chceme, aby sa užívateľ rýchlo a jednoducho dostal k tomu základnému, čo práve potrebuje. Preto sa ako užívateľ webu spoločnosti Universal dostanete ku všetkým informáciám z hlavnej stránky na – tri kliky. Progresívnosť – video zaujme   Baví nás posúvať sa neustále ďalej a chceme patriť medzi prvých, čo nové trendy využívajú hneď v praxi. Marketéri vedia, že hlavným marketingovým nástrojom je v súčasnosti video, a aj dlho bude, len sa bude ďalej vyvíjať. Pri otvorení stránky Universalu ho tak uvidíte ihneď spolu so základnými produktmi spoločnosti. Rýchlo, jasne a jednoducho tak viete určiť, na stránku akej firmy ste sa práve dostali a či je to presne to, čo ste hľadali. Ľudskosť – príbehy z druhej strany V Universale je rok 2017 rokom kontaktu. Kontaktu s ľuďmi. A ako najlepšie priblížiť maklérsky dom k ľudom, ako ponúknuť tým na „druhej strane,“ teda vám, pravdivé príbehy reálnych ľudí. Svoju prácu majú naozaj radi a tak naša voľba bola jednoznačná. V rámci videí a blogov sa s nimi môžete zoznámiť aj vy. Čo dodať na záver? Veríme, že sme svoje ciele naplnili. Universal má totiž jeden z najmodernejších webov na Slovensku. Vďaka nám. ...
CELÝ ČLÁNOK

Napíšte nám

DIVYD Media s.r.o.
Blumentálska 3
811 07 Bratislava

office@divydmedia.sk

+421 949 828 705

Alebo vyplňte nasledujúci formulár a my sa Vám ozveme s ponukou pre Vás a pre Váš biznis.