ZOZNAM ČLÁNKOV

CSR & social marketing alebo Najlepšou vizitkou firmy je spoločensky zodpovedné správanie

autor
Anna Palfiová

Známe príslovie hovorí, že dobrá vec sa chváli sama. To je stopercentná pravda, nielen pokiaľ ide o kvalitu produktov či služieb, ale i celkové renomé firmy, ktorá ich ponúka. Každý človek má totiž v hĺbke duši lepší pocit, ak si kúpi produkt od spoločnosti, ktorá sa správa ekologicky, dbá o blaho svojich zamestnancov a popri tom občas podporí tých, ktorí to potrebujú. 

CSR – základom je dobrý úmysel

Dôkazom toho, že postaviť filozofiu firmy aj na etických hodnotách, nielen na dosahovaní zisku má zmysel, sú napríklad aj notoricky známe príbehy úspechu Tomáša Baťu či Henryho Forda. Títo úspešní páni už pred 100 rokmi vedeli, že základom dlhodobého úspechu firmy je spoločensky zodpovedné podnikanie. 

V súčasnosti má už nejakú tú CSR stratégiu takmer každá väčšia spoločnosť a aj tie firmy, ktoré na to nejdú strategicky, aspoň raz začas zabŕdnu do charity. Dôvodom prečo to robia, je určite aj fakt, že „páchanie dobrých skutkov“ má pozitívny dopad na imidž firmy a funguje ako efektívny marketingový nástroj. 

Medzi CSR aktivity, s ktorými sa dá marketingovo pracovať, patria napr. vzdelávacie programy, dobrovoľnícka činnosť zamestnancov, systematické zmierňovanie ekologickej záťaže spôsobenej spoločnosťou, charitatívna činnosť alebo grantové programy zamerané na zlepšenia v oblasti, ktorá súvisí s predmetom podnikania firmy.

Social marketing – nástroj CSR

Na druhej strane, aj samotný marketing môže byť dobrým nástrojom pre realizovanie CSR zámeru. Hovoríme o tzv. sociálnom marketingu, ktorý využíva PR či reklamnú kampaň na dosiahnutie určitého spoločensky zodpovedného cieľa – napr. má edukatívny charakter, vyzýva k určitému spôsobu správania, alebo sa prostredníctvom nej realizuje charitatívna zbierka a pod. Firmy ich obvykle realizujú v spolupráci s nejakou neziskovou organizáciou. Výsledkom je sociálna kampaň, ktorá je omnoho efektívnejšia a zároveň atraktívnejšia, než klasické marketingové kampane. Je to mocný nástroj, ktorý umožňuje oživiť hodnotu značky a posilniť imidž firmy.

Úspešne vedená sociálna kampaň umožňuje firme odlíšiť sa od konkurencie. Mnohé výskumy potvrdzujú zvýšenie predaja výrobkov, ktoré sú predávané v rámci sociálnej kampane. Neziskové organizácie vďaka takto vedeným kampaniam získajú potrebné finančné prostriedky, ktoré by si inak nemohli dovoliť vynaložiť na zmenu správania ľudí. Firma aj nezisková organizácia si spoločnou marketingovou kampaňou rozširujú okruh sympatizantov. Ide teda skutočne o klasickú win-win situáciu, prínosnú pre obe strany.

Na záver treba povedať ešte jednu vec. Aby CSR naozaj fungovalo, na prvom mieste musí byť naozaj dobrý úmysel, nie len špekulácia, ako si vylepšiť imidž. Pokiaľ totiž spoločensky zodpovedné správanie firmy nie je konzistentné, nepôsobí vôbec presvedčivo.


27.10.2017

Prečítajte si aj

Vydarené vlogy dokážu divy!

Sajfove vlogy sledujeme v agentúre už dlhšie. Sú pútavé, majú šťavu, bavia nás. Cez víkend ma veľmi upútal posledný vlog o ceste do Hong Kongu – nie len pre obsah a Sajfov pohľad na tému, ale aj z pohľadu marketingu. Austrian airlines oslovili Sajfu s tým, či chce ísť na otočku do Hong Kongu priamym letom z Viedne. Ponuka znela - cestou tam budeš letieť economy, späť sa vrátiš business triedou, aby si mal možnosť porovnať služby v novej linke.  Hneď od začiatku vlogu Sajfa ukazuje možnosti, ktoré spoločnosť ponúka pri čakaní na let – široký výber jedál a nápojov. Po príchode ukáže, ako vyzerá mesto a prirovnáva ho k New Yorku. Okrem toho je vlog prepletený Sajfovými komentármi a fajn hudbou, celé to má parádnu atmošku. Určite k prezentácii mesta prispeli aj zábery z dronu, Sajfa si na vlogoch ozaj dáva záležať. A ja po dopozeraní už píšem mesto Hong Kong do svojho zoznamu cestovateľských cieľov, hoci zoznam je už teraz dlhší než týždeň pred výplatou. Ale aj toto krátke video stačilo, aby ma upútalo a už mám v hlave, že sa dá ísť priamo z Viedne a už aj si googlim ponuku aerolinky, aby som mala predstavu, čo presne ponúka a za koľko. Svet marketingu sa zmenil. Žiaden patetizmus, skôr holý fakt. Marketing sa vlastne mení neustále, niektoré princípy ostávajú, no spôsob propagácie sa prispôsobuje dobe. Na tomto vlogu vidno, ako sa to má robiť. Získali obe strany a vzišlo z toho autentické video. Nenútenosť a prirodzenosť stále fičia – to sa verím, ani do budúcna popri nových trendoch, nezmení :) ...
CELÝ ČLÁNOK

Či už vo Farme alebo na Slovensku, bude to drsné!

Neviem, čo Slovákov zaujíma viac. Či Farma alebo Voľby. Rozhodne sa je na čo pozerať. Aj titulok: „Toto sú noví farmári: Kto bude vaším favoritom?“ sa hodí na obe udalosti tohto roka. V hĺbke duši verím, že ľudí budú viac zaujímať župné voľby. Predsa prirodzene by nás malo zaujímať, kto bude obrábať našu krajinu. Farma je slovenská súťažná relácia typu reality show, ktorá sa opakuje každý rok a vysiela ju TV Markíza. Župné voľby sú slovenská súťažná udalosť tiež typu reality show, ktorá sa opakuje každé štyri roky a vysielajú ju všetky televízie. Tak čo je viac? V prípade Farmy sa dvanásť odvážlivcov pokúsi prekonať drsné podmienky aj samých seba. V prípade volieb sa osemnásť odvážlivcov pokúsi prekonať drsné podmienky aj samých seba, a to je reč len o bratislavskom kraji. Prekonáme sa aj my? Iste, naladiť si TV je určite jednoduchšie ako prechádzka k volebným urnám, ale môj sedliacky rozum mi vraví, že pohyb mi prospeje. A snáď aj krajine, v ktorej žijem. Reality show Farma je návrat do prostredia dávnej minulosti. S tým neurobíme nič. Tak to proste je. Zapneme si to a vieme čo čakať. Reality show Voľby môžu byť krokom vpred do lepšej budúcnosti. Nikdy nevieme, čo čakať. Čo nám ostáva je viera. Čo musíme zahodiť, je skepsa z nesplnených sľubov. Skupina mestských ľudí bojuje s podmienkami života na jednoduchej farme. My nemusíme. Môžeme to zmeniť. Môžeme sa mať lepšie. ...
CELÝ ČLÁNOK

Napíšte nám

DIVYD Media s.r.o.
Blumentálska 3
811 07 Bratislava

office@divydmedia.sk

+421 949 828 705

Alebo vyplňte nasledujúci formulár a my sa Vám ozveme s ponukou pre Vás a pre Váš biznis.