ZOZNAM ČLÁNKOV

CSR & social marketing alebo Najlepšou vizitkou firmy je spoločensky zodpovedné správanie

autor
Anna Palfiová

Známe príslovie hovorí, že dobrá vec sa chváli sama. To je stopercentná pravda, nielen pokiaľ ide o kvalitu produktov či služieb, ale i celkové renomé firmy, ktorá ich ponúka. Každý človek má totiž v hĺbke duši lepší pocit, ak si kúpi produkt od spoločnosti, ktorá sa správa ekologicky, dbá o blaho svojich zamestnancov a popri tom občas podporí tých, ktorí to potrebujú. 

CSR – základom je dobrý úmysel

Dôkazom toho, že postaviť filozofiu firmy aj na etických hodnotách, nielen na dosahovaní zisku má zmysel, sú napríklad aj notoricky známe príbehy úspechu Tomáša Baťu či Henryho Forda. Títo úspešní páni už pred 100 rokmi vedeli, že základom dlhodobého úspechu firmy je spoločensky zodpovedné podnikanie. 

V súčasnosti má už nejakú tú CSR stratégiu takmer každá väčšia spoločnosť a aj tie firmy, ktoré na to nejdú strategicky, aspoň raz začas zabŕdnu do charity. Dôvodom prečo to robia, je určite aj fakt, že „páchanie dobrých skutkov“ má pozitívny dopad na imidž firmy a funguje ako efektívny marketingový nástroj. 

Medzi CSR aktivity, s ktorými sa dá marketingovo pracovať, patria napr. vzdelávacie programy, dobrovoľnícka činnosť zamestnancov, systematické zmierňovanie ekologickej záťaže spôsobenej spoločnosťou, charitatívna činnosť alebo grantové programy zamerané na zlepšenia v oblasti, ktorá súvisí s predmetom podnikania firmy.

Social marketing – nástroj CSR

Na druhej strane, aj samotný marketing môže byť dobrým nástrojom pre realizovanie CSR zámeru. Hovoríme o tzv. sociálnom marketingu, ktorý využíva PR či reklamnú kampaň na dosiahnutie určitého spoločensky zodpovedného cieľa – napr. má edukatívny charakter, vyzýva k určitému spôsobu správania, alebo sa prostredníctvom nej realizuje charitatívna zbierka a pod. Firmy ich obvykle realizujú v spolupráci s nejakou neziskovou organizáciou. Výsledkom je sociálna kampaň, ktorá je omnoho efektívnejšia a zároveň atraktívnejšia, než klasické marketingové kampane. Je to mocný nástroj, ktorý umožňuje oživiť hodnotu značky a posilniť imidž firmy.

Úspešne vedená sociálna kampaň umožňuje firme odlíšiť sa od konkurencie. Mnohé výskumy potvrdzujú zvýšenie predaja výrobkov, ktoré sú predávané v rámci sociálnej kampane. Neziskové organizácie vďaka takto vedeným kampaniam získajú potrebné finančné prostriedky, ktoré by si inak nemohli dovoliť vynaložiť na zmenu správania ľudí. Firma aj nezisková organizácia si spoločnou marketingovou kampaňou rozširujú okruh sympatizantov. Ide teda skutočne o klasickú win-win situáciu, prínosnú pre obe strany.

Na záver treba povedať ešte jednu vec. Aby CSR naozaj fungovalo, na prvom mieste musí byť naozaj dobrý úmysel, nie len špekulácia, ako si vylepšiť imidž. Pokiaľ totiž spoločensky zodpovedné správanie firmy nie je konzistentné, nepôsobí vôbec presvedčivo.


27.10.2017

Prečítajte si aj

Má vás kamera rada alebo nie?

Ocitli ste sa až niekedy v pozícii redaktora alebo moderátora? Inak povedané, stáli ste pred kamerou a mali ste zrazu niečo „múdre“ povedať? Možno sa vám to zatiaľ nestalo. Ale to sa môže rýchlo zmeniť. Veď dnes je úplne bežné, že si nielen firmy ale aj jednotlivci nakrúcajú videá a zdieľajú ich na sociálnych sieťach. Úspešné firmy majú zase ambíciu, aby ich zástupcovia chodili do médií a hovorili o svojich témach. Možno to vyzerá na prvý pohľad jednoducho, ale nie je to tak. Preto odporúčame sa na každé mediálne vystúpene dôkladne pripraviť. Sme rozdelení na dve polovice Začnime tým jednoduchším. Naším výzorom. Už vám niekto povedal, že žiadny človek nie je rovnomerný? Keby sme naše telo rozdelili na dve polovice, každá vyzerá trochu inak. To isté platí o našej tvári. A preto aj vy pred kamerou vyzeráte z každej strany inak. Pri bežnom pohľade do zrkadla si to možno neuvedomíte, ale ak sa na seba pozeráte cez kameru, zbadáte to okamžite. Ak si preto pri nakrúcaní rozhovoru môžete vybrať, otočte sa ku kamere tou stranou, z ktorej vyzeráte lepšie. Pomôžte pani prírode Niečo nám na našej vizáži nadelila príroda, niečo môžeme vylepšiť. Nepodceňujte ani to. Veď kto je už zvedavý na človeka, ktorý je v televízii neupravený a zle oblečený? Ak teda dostanete pozvánku do televízneho štúdia, poraďte sa s odborníkom, ako sa správne obliecť. Závisí to od viacerých faktorov – o aký typ relácie ide, aká je vaša téma, akú firmu reprezentujete. Čo sa týka tváre, môžete sa zveriť do rúk odborníkov v televízii. Príďte však radšej skôr, aby mala maskérka čas vás pred vystúpením vhodne upraviť. Čo a ako v televízii hovoriť? Jedna vec je dobre vyzerať, druhá vecne a fundovane odpovedať. Laici si často myslia, že jednoducho prídu do televízie a odpovedia na otázky moderátora alebo redaktora. Omyl. Aj na toto sa treba poriadne pripraviť. Čas v televíznych reláciách býva vždy limitovaný. Bez prípravy sa vám môže stať, že nepoviete to, čo ste chceli. Nestihnete povedať svoje komunikačné posolstvá alebo ich poriadne skomolíte. Jednoducho nevyužite príležitosť, ktorá sa nemusí tak skoro znovu naskytnúť. A to by bola škoda. Dá sa zbaviť trémy? Každý z nás má občas strach alebo trému. V televízii je to častý jav, lebo keď „zasvieti červená“, veľakrát aj tým najodvážnejším zmrzne úsmev na tvári. Existujú viaceré techniky ako sa viete zbaviť trémy. Tou najzákladnejšou je dýchanie. Ako správne dýchať, resp. ako s dychom pracovať – to je už zase téma pre odborníkov, ktorí vedia aj bežného smrteľníka pripraviť na účinkovanie v televízii či v rozhlase. Mediálny tréning – ideálne riešenie Moderátori a redaktori sa na účinkovanie pred kamerou pripravujú dlho a systematicky. Učia sa správne hovoriť, dýchať, skúšajú si ako sa najlepšie zbavia trémy, vedia ako správne používať neverbálnu komunikáciu. To všetko vieme naučiť aj vás. A samozrejme nielen to. Predovšetkým vám vieme vysvetliť ako sa pripraviť na vystúpenie v médiách po obsahovej stránke, ako sa pripraviť na nepríjemné otázky tak, aby ste každú príležitosť v médiách využili na sto percent. Dôveru nám dali aj Červené nosy Naše skúsenosti sú bohaté a referencie dobré. J Jednou z nich sú aj pravidelné mediálne tréningy pre zdravotných klaunov z organizácie Červený nos Clowndoctors. Robíme spolu už druhý rok a postupne sa u nás školia zdravotní klauni, ktorí chodia do nemocníc a pomáhajú liečiť smiechom choré deti. Veríme, že aj vďaka nám sa im darí v médiách hovoriť o ich práci a hlavne o tom, čo prináša deťom a ich rodinám. Nám práca s nimi prináša okrem veľa smiechu počas samotných tréningov aj dobrý pocit, že sme svojou troškou prispeli k dobrej veci. ...
CELÝ ČLÁNOK

Universal maklérsky dom má nový trendy web, vďaka nám

Ako dostať web o poisťovaní, finančníctve, úveroch bližšie k bežnému užívateľovi internetu bez toho, aby  z neho po pár sekundách neodišiel. Ako ukázať, že svet financií nie je len svet žralokov, ale že tu pracujú  ľudia, ktorým naozaj záleží na tom, aby v tom komplikovanom finančnom svete pomohli aj vám. Stála pred  nami výzva. Vedeli sme však, že ak sa budeme držať najmodernejších trendov vo web dizajne, môže sa nám  to podariť. Zadefinovali sme si tak tri základne ciele, čo chceme novým webom dosiahnuť: 1. jednoduchosť 2. progresívnosť 3. ľudskosť Jednoduchosť – trikrát a dosť V jednoduchosti je krása. Tento okrídlený citát dokonale vystihuje súčasné trendy vo web dizajne. Nechceme zahlcovať pri dnešnom objeme detailných informácií na internete priestor, chceme, aby sa užívateľ rýchlo a jednoducho dostal k tomu základnému, čo práve potrebuje. Preto sa ako užívateľ webu spoločnosti Universal dostanete ku všetkým informáciám z hlavnej stránky na – tri kliky. Progresívnosť – video zaujme   Baví nás posúvať sa neustále ďalej a chceme patriť medzi prvých, čo nové trendy využívajú hneď v praxi. Marketéri vedia, že hlavným marketingovým nástrojom je v súčasnosti video, a aj dlho bude, len sa bude ďalej vyvíjať. Pri otvorení stránky Universalu ho tak uvidíte ihneď spolu so základnými produktmi spoločnosti. Rýchlo, jasne a jednoducho tak viete určiť, na stránku akej firmy ste sa práve dostali a či je to presne to, čo ste hľadali. Ľudskosť – príbehy z druhej strany V Universale je rok 2017 rokom kontaktu. Kontaktu s ľuďmi. A ako najlepšie priblížiť maklérsky dom k ľudom, ako ponúknuť tým na „druhej strane,“ teda vám, pravdivé príbehy reálnych ľudí. Svoju prácu majú naozaj radi a tak naša voľba bola jednoznačná. V rámci videí a blogov sa s nimi môžete zoznámiť aj vy. Čo dodať na záver? Veríme, že sme svoje ciele naplnili. Universal má totiž jeden z najmodernejších webov na Slovensku. Vďaka nám. ...
CELÝ ČLÁNOK

Napíšte nám

DIVYD Media s.r.o.
DIGITAL PARK I
Einsteinova 21, 851 01, Bratislava

viera.krupova@divydmedia.sk

+421 918 322 311

Alebo vyplňte nasledujúci formulár a my sa Vám ozveme s ponukou pre Vás a pre Váš biznis.