ZOZNAM ČLÁNKOV

Má vás kamera rada alebo nie?

autor
Viera Krúpová

  

Ocitli ste sa až niekedy v pozícii redaktora alebo moderátora? Inak povedané, stáli ste pred kamerou a mali ste zrazu niečo „múdre“ povedať? Možno sa vám to zatiaľ nestalo. Ale to sa môže rýchlo zmeniť. Veď dnes je úplne bežné, že si nielen firmy ale aj jednotlivci nakrúcajú videá a zdieľajú ich na sociálnych sieťach. Úspešné firmy majú zase ambíciu, aby ich zástupcovia chodili do médií a hovorili o svojich témach. Možno to vyzerá na prvý pohľad jednoducho, ale nie je to tak. Preto odporúčame sa na každé mediálne vystúpene dôkladne pripraviť.

  

Sme rozdelení na dve polovice

Začnime tým jednoduchším. Naším výzorom. Už vám niekto povedal, že žiadny človek nie je rovnomerný? Keby sme naše telo rozdelili na dve polovice, každá vyzerá trochu inak. To isté platí o našej tvári. A preto aj vy pred kamerou vyzeráte z každej strany inak. Pri bežnom pohľade do zrkadla si to možno neuvedomíte, ale ak sa na seba pozeráte cez kameru, zbadáte to okamžite. Ak si preto pri nakrúcaní rozhovoru môžete vybrať, otočte sa ku kamere tou stranou, z ktorej vyzeráte lepšie.

Pomôžte pani prírode

Niečo nám na našej vizáži nadelila príroda, niečo môžeme vylepšiť. Nepodceňujte ani to. Veď kto je už zvedavý na človeka, ktorý je v televízii neupravený a zle oblečený? Ak teda dostanete pozvánku do televízneho štúdia, poraďte sa s odborníkom, ako sa správne obliecť. Závisí to od viacerých faktorov – o aký typ relácie ide, aká je vaša téma, akú firmu reprezentujete. Čo sa týka tváre, môžete sa zveriť do rúk odborníkov v televízii. Príďte však radšej skôr, aby mala maskérka čas vás pred vystúpením vhodne upraviť. 

Čo a ako v televízii hovoriť?

Jedna vec je dobre vyzerať, druhá vecne a fundovane odpovedať. Laici si často myslia, že jednoducho prídu do televízie a odpovedia na otázky moderátora alebo redaktora. Omyl. Aj na toto sa treba poriadne pripraviť. Čas v televíznych reláciách býva vždy limitovaný. Bez prípravy sa vám môže stať, že nepoviete to, čo ste chceli. Nestihnete povedať svoje komunikačné posolstvá alebo ich poriadne skomolíte. Jednoducho nevyužite príležitosť, ktorá sa nemusí tak skoro znovu naskytnúť. A to by bola škoda. 

Dá sa zbaviť trémy?

Každý z nás má občas strach alebo trému. V televízii je to častý jav, lebo keď „zasvieti červená“, veľakrát aj tým najodvážnejším zmrzne úsmev na tvári. Existujú viaceré techniky ako sa viete zbaviť trémy. Tou najzákladnejšou je dýchanie. Ako správne dýchať, resp. ako s dychom pracovať – to je už zase téma pre odborníkov, ktorí vedia aj bežného smrteľníka pripraviť na účinkovanie v televízii či v rozhlase. 

Mediálny tréning – ideálne riešenie

Moderátori a redaktori sa na účinkovanie pred kamerou pripravujú dlho a systematicky. Učia sa správne hovoriť, dýchať, skúšajú si ako sa najlepšie zbavia trémy, vedia ako správne používať neverbálnu komunikáciu. To všetko vieme naučiť aj vás. A samozrejme nielen to. Predovšetkým vám vieme vysvetliť ako sa pripraviť na vystúpenie v médiách po obsahovej stránke, ako sa pripraviť na nepríjemné otázky tak, aby ste každú príležitosť v médiách využili na sto percent.

Dôveru nám dali aj Červené nosy

Naše skúsenosti sú bohaté a referencie dobré. J Jednou z nich sú aj pravidelné mediálne tréningy pre zdravotných klaunov z organizácie Červený nos Clowndoctors. Robíme spolu už druhý rok a postupne sa u nás školia zdravotní klauni, ktorí chodia do nemocníc a pomáhajú liečiť smiechom choré deti. Veríme, že aj vďaka nám sa im darí v médiách hovoriť o ich práci a hlavne o tom, čo prináša deťom a ich rodinám. Nám práca s nimi prináša okrem veľa smiechu počas samotných tréningov aj dobrý pocit, že sme svojou troškou prispeli k dobrej veci. 


24.11.2017

Prečítajte si aj

5 signálov, že potrebujete PR agentúru

Či už podnikáte dlho alebo začínate, jedno je isté – cestu k dosiahnutiu vášho cieľa sprevádzajú tí, ktorí nakupujú  a prinášajú zisk. Vašou úlohou je ich osloviť a priniesť im to, čo im chýba alebo po čom túžia. Občas to však nejde tak ľahko, ako by malo. Vtedy prichádza na rad otázka, čo ďalej. Kedy sa oplatí zamyslieť sa nad oslovením PR agentúry? Prečítajte si, čo signalizuje, že na škodu to nebude. Chýba vám pohľad zvonku Viete, čo môžete svojim zákazníkom ponúknuť aj to, kto je vaša cieľová skupina, ale neviete sa na to pozrieť komplexne? Iný pohľad na to, ako sa im priblížiť je to, čo vám pomôže. PR konzultant vám na základe dostatočného množstva informácií vytvorí komunikačnú stratégiu. Odľahčí to, čo chcete povedať a „messages“ budú hneď zreteľnejšie. Neviete, čo komunikovať cieľovej skupine Najhoršie je, ak máte viacero cieľových skupín a všetkých presviedčate rovnako. Nezabúdajte na diferenciáciu komunikácie, ktorú posúvate. „Počúva“ zákazník na emócie alebo racionálne argumenty? Ocení zľavu alebo širší sortiment? Nechajte agentúru zistiť to a dovoľte, aby vznikol dialóg, ktorý má zmysel a bude predávať. Nie ste tam, kde vaši zákazníci Musíte byť na očiach.  Tam, kde sa zdržiava vaša cieľová skupina by ste mali byť aj vy. Sociálne siete, online portály alebo print. Práve na tieto miesta vás môže dostať PR agentúra, častokrát lacnejšie a efektívnejšie ako mediálna či reklamná agentúra. PR je predsa o vzťahoch, tak prečo by ste vzťahy PR manažéra s novinármi a redaktormi nemohli využiť aj vy! Na váš marketing zákazníci nereagujú Aj obyčajný wording zmôže divy. Môžete mať skvelý produkt a dobré ceny, ale pokiaľ váš „jazyk“ nie je dostatočne jasný a pútavý, značne si znižuje svoje šance na úspech. Zamerajte sa na detaily, nápaditý vizuál a príťažlivý obsah uvidia vaši zákazníci často skôr, ako samotný produkt. Stavte na prvý dojem, málokedy zaujmete na druhý krát. Neviete reagovať na kritiku alebo sa pochváliť Každá akcia si vyžaduje reakciu. Či už sa jedná o to, že sa vám podarilo niečo skvelé alebo sa vyskytol problém, ktorý sa dostal von – mali by ste na to zareagovať. Oficiálne vyhlásenie, tlačová správa alebo PR článok vytvorí váš imidž a ovplyvní pozitívne vnímanie vašej značky. Na záver: Na trhu sa dnes stretávame s viacerými typmi agentúr. Kreatívna, reklamná, mediálna,  digitálna, PR agentúra či mnohé iné. Ak sa rozhodnete obrátiť sa na odborníka vyberte si takého, ktorý prepojí vaše aktivity  tak, že zo seba budú vychádzať a následne do seba zapadať. Good luck, go ahead! ...
CELÝ ČLÁNOK

Najlepšia marketingová stratégia? Starostlivosť

Dávno sú preč časy, kedy stačilo mať kvalitný produkt a vďaka tomu zástupy kúpychtivých klientov. Značky dnes kladú dôraz na to, aby svoj kvalitný (v tom lepšom prípade) produkt dostali ku ľudom cez offline prostredie a stále viac cez rastúce možnosti online sveta. Vymýšľajú stratégie, ako sa odlíšiť od konkurencie, ako byť najlepší, ako získať viac klientov, aké komunikačné nástroje na to využiť... Pri budovaní úspešnej značky myslite na to, že ľudia si dnes môžu vyberať. Takmer vždy majú k dispozícii viacero alternatív. A stále platí to, že pre firmu je efektívnejšie investovať do udržania si stáleho klienta ako stále získavať nových. Stály (spokojný) klient navyše funguje aj ako reklama, pretože odporúča značku s nadšením ďalej. Dôležité je nestarať sa o predaj natoľko, aby mali ľudia pocit, že sú do kúpy nútení. Že ich značka bombarduje mailami, reklamami, telefonátmi... Ak klient cíti úprimný záujem, je pravdepodobné, že si so značkou vytvorí akýsi vzťah a na základe toho ostane značke verný. Klienti si vyžadujú pozornosť Značiek, ktoré pochopili, že úprimným záujmom o klienta posunú značku ďalej, je stále viac. Dôkazom je napr. DM Drogerie Markt, ktorí využili dáta o svojich klientoch na to, aby im na Vianoce poslali produkt ako prekvapenie namiesto zľavovej poukážky na nákup produktu. Dokázať klientom, že značke na nich záleží, sa dá rôznymi spôsobmi. Stále viac sa to deje v online prostredí. Značka Snickers si vytvorila uzavretú skupinu na facebooku, ktorá sa volá Hladový klub. Ešte pred uverejnením príspevku na svojej fanpage si testujú jednotlivé posty priamo na členoch. Chcú pochopiť svoju cieľovku a prinášať jej tak to, čo potrebuje. Zároveň sa členovia cítia dôležito, že na ich názore záleží, čo umocňuje ich vzťah s touto značkou. Samozrejmosťou v dnešnej dobe je aj budovanie značky na sociálnych sieťach. Ak to ale značka robí dobre a navyše inak, vyhrala. Free architects sú mladí nadšenci architektúry, ktorých stránku si budete radi pozerať, aj keď práve nezariaďujete byt, či dom. Na príspevkoch si dávajú záležať, ponúkajú oku lahodiace obrázky, rady, ktoré sú nad zlato. Po otvorení ich webu zistíte, že ešte predtým, ako si ich objednáte, si môžete zadarmo zistiť, ktorý štýl vám najviac vyhovuje, je možné sa inšpirovať a najmä, na ich stránku sa radi vrátite, lebo z nej doslova srší to, že svoju prácu robia s nadšením. Ak chcete mať so svojimi klientmi vzťah, komunikujte s nimi. Darovať človeku produkt či pozitívnu emóciu pri nákupe v kamennej predajni je jednou z možností, rovnako ako sociálne siete, ktoré sú skvelým miestom na rozprávania príbehov - ak sa s vami ľudia stotožnia, kúpia si váš produkt. Buďte kreatívni, skúšajte nové veci a získavajte spätnú väzbu od svojich klientov. Na výber je dnes množstvo kanálov, ktoré ak dobre prepojíte, výsledky sa dostavia. ...
CELÝ ČLÁNOK

Napíšte nám

DIVYD Media s.r.o.
DIGITAL PARK I
Einsteinova 21, 851 01, Bratislava

viera.krupova@divydmedia.sk

+421 918 322 311

Alebo vyplňte nasledujúci formulár a my sa Vám ozveme s ponukou pre Vás a pre Váš biznis.