ZOZNAM ČLÁNKOV

Má vás kamera rada alebo nie?

autor
Viera Krúpová

  

Ocitli ste sa až niekedy v pozícii redaktora alebo moderátora? Inak povedané, stáli ste pred kamerou a mali ste zrazu niečo „múdre“ povedať? Možno sa vám to zatiaľ nestalo. Ale to sa môže rýchlo zmeniť. Veď dnes je úplne bežné, že si nielen firmy ale aj jednotlivci nakrúcajú videá a zdieľajú ich na sociálnych sieťach. Úspešné firmy majú zase ambíciu, aby ich zástupcovia chodili do médií a hovorili o svojich témach. Možno to vyzerá na prvý pohľad jednoducho, ale nie je to tak. Preto odporúčame sa na každé mediálne vystúpene dôkladne pripraviť.

  

Sme rozdelení na dve polovice

Začnime tým jednoduchším. Naším výzorom. Už vám niekto povedal, že žiadny človek nie je rovnomerný? Keby sme naše telo rozdelili na dve polovice, každá vyzerá trochu inak. To isté platí o našej tvári. A preto aj vy pred kamerou vyzeráte z každej strany inak. Pri bežnom pohľade do zrkadla si to možno neuvedomíte, ale ak sa na seba pozeráte cez kameru, zbadáte to okamžite. Ak si preto pri nakrúcaní rozhovoru môžete vybrať, otočte sa ku kamere tou stranou, z ktorej vyzeráte lepšie.

Pomôžte pani prírode

Niečo nám na našej vizáži nadelila príroda, niečo môžeme vylepšiť. Nepodceňujte ani to. Veď kto je už zvedavý na človeka, ktorý je v televízii neupravený a zle oblečený? Ak teda dostanete pozvánku do televízneho štúdia, poraďte sa s odborníkom, ako sa správne obliecť. Závisí to od viacerých faktorov – o aký typ relácie ide, aká je vaša téma, akú firmu reprezentujete. Čo sa týka tváre, môžete sa zveriť do rúk odborníkov v televízii. Príďte však radšej skôr, aby mala maskérka čas vás pred vystúpením vhodne upraviť. 

Čo a ako v televízii hovoriť?

Jedna vec je dobre vyzerať, druhá vecne a fundovane odpovedať. Laici si často myslia, že jednoducho prídu do televízie a odpovedia na otázky moderátora alebo redaktora. Omyl. Aj na toto sa treba poriadne pripraviť. Čas v televíznych reláciách býva vždy limitovaný. Bez prípravy sa vám môže stať, že nepoviete to, čo ste chceli. Nestihnete povedať svoje komunikačné posolstvá alebo ich poriadne skomolíte. Jednoducho nevyužite príležitosť, ktorá sa nemusí tak skoro znovu naskytnúť. A to by bola škoda. 

Dá sa zbaviť trémy?

Každý z nás má občas strach alebo trému. V televízii je to častý jav, lebo keď „zasvieti červená“, veľakrát aj tým najodvážnejším zmrzne úsmev na tvári. Existujú viaceré techniky ako sa viete zbaviť trémy. Tou najzákladnejšou je dýchanie. Ako správne dýchať, resp. ako s dychom pracovať – to je už zase téma pre odborníkov, ktorí vedia aj bežného smrteľníka pripraviť na účinkovanie v televízii či v rozhlase. 

Mediálny tréning – ideálne riešenie

Moderátori a redaktori sa na účinkovanie pred kamerou pripravujú dlho a systematicky. Učia sa správne hovoriť, dýchať, skúšajú si ako sa najlepšie zbavia trémy, vedia ako správne používať neverbálnu komunikáciu. To všetko vieme naučiť aj vás. A samozrejme nielen to. Predovšetkým vám vieme vysvetliť ako sa pripraviť na vystúpenie v médiách po obsahovej stránke, ako sa pripraviť na nepríjemné otázky tak, aby ste každú príležitosť v médiách využili na sto percent.

Dôveru nám dali aj Červené nosy

Naše skúsenosti sú bohaté a referencie dobré. J Jednou z nich sú aj pravidelné mediálne tréningy pre zdravotných klaunov z organizácie Červený nos Clowndoctors. Robíme spolu už druhý rok a postupne sa u nás školia zdravotní klauni, ktorí chodia do nemocníc a pomáhajú liečiť smiechom choré deti. Veríme, že aj vďaka nám sa im darí v médiách hovoriť o ich práci a hlavne o tom, čo prináša deťom a ich rodinám. Nám práca s nimi prináša okrem veľa smiechu počas samotných tréningov aj dobrý pocit, že sme svojou troškou prispeli k dobrej veci. 


24.11.2017

Prečítajte si aj

Guerilla marketing – Čo? Aká gorila?

Aj keď sa pojem guerilla marketing (čítaj gerila) používa už vyše tridsať rokov, nie každému je jasné, čo sa pod týmto „gorilovým“ názvom skrýva. Slovo guerilla sa z angličtiny prekladá ako partizán alebo partizánska vojna. Partizánsky marketing? Že čo?! Áno, presne tak. Partizánske boje bývali nepravidelné a založené na malých strategicky premyslených taktikách ozbrojených civilistov. A tak funguje i guerilla marketing. Nečakané napadnutia, sabotáže a nájazdy boli typické pre partizánske vojny, guerilla marketing pracuje s prvkami prekvapenia a „reklamného“ prepadnutia podobne. Objaví sa tam, kde to nečakáte. Urobí to, čo nečakáte. Výsledkom je absolútny šok, ktorý si zapamätáte navždy. Originálny termín nekonvenčného spôsobu reklamy vytvoril vo svojej knihe Guerrilla Advertising v roku 1984 Jay Conrad Levinson. Pre guerilla marketing je typické, že stojí viac energie ako peňazí. Zväčša ide o nízko nákladové avšak geniálne nápady. Také, ktoré v človeku vyvolajú istý pocit a nezmazateľný dojem. Zaujmú spoločnosť a tá bude sama od seba šíriť myšlienku ďalej. Konzument sa cíti byť vtiahnutý do istého deja, reklama a celý produkt, či myšlienka spojená s ňou, je mu oveľa bližšia ako spot v televízii. Guerilla jednoducho funguje! Avšak Guerilla marketing nie je pre všetky firmy. Vhodný je najmä pre start-upy a malé podniky, ktoré sa vďaka nemu dokážu veľmi rýchlo dostať do povedomia spoločnosti. Tak to aj na začiatku bolo, partizánsky marketing fičal v malých firmičkách, až neskôr ho obkukali korporáty a veľkí žraloci. Veľké spoločnosti používajú guerillu ako podporu už bežiacich kampaní. Príklady guerilla kampaní: ...
CELÝ ČLÁNOK

Natívna reklama vie byť rafinovaná

Hoci bannerová reklama ešte dominuje na webe, jej sláva pomaly upadá a nahrádza ju nová forma internetovej reklamy, ktorá na prvý pohľad ani ako reklama nevyzerá. Zo všetkého najskôr by bolo najlepšie vysvetliť, čo slovo „natívny“ vôbec znamená. Podľa jazykovednej príručky ide o prídavné meno, ktoré vystihuje prirodzený a neznemený stav vecí. Keďže mediálny priestor sa stáva  drahším, rastie nám digitalizovaná generácia Z a marketing preklápa do mobilných formátov, zadávatelia reklamy  musia dávať prednosť kvalitnému obsahu pred čistou reklamou. Native advertising nie je nič iné ako umiestňovanie sponzorovaného obsahu, ktorý vyzerá ako prirodzená súčasť daného média. Úspech natívnej reklamy sa zrodil na Facebooku a Twitteri. Tak vznikli „sponsored stories“ a „promoted tweets“. Aj keď nejde prakticky o žiadnu novinku. V mnohom sa podobá „advertoriálu“  v printových médiách, čo je v podstate advertisement a editorial v jednom. Štatistiky sú neúprosné a v prospech natívnej reklamy hovorí: 98 % marketérov, ktorí skúsili natívnu reklamu, v nej vidia pozitívny účinok 97 % firiem plánuje svoje výdavky na natívnu reklamu z minulého roka udržať alebo navýšiť 76 % opýtaných určili natívnu reklamu za efektívnejšiu, než umiestňovanie bannerov Verím, že nejeden z vás sa už stretol s niektorou z jej podôb. Napríklad, keď cez článok o zdravej výžive dôjdete k výrobcovi výrobku, ktorý sa tam síce priamo nespomína, ale súvisí s obsahom toho, o čom sa píše. Jedným príkladom za mnohé uvediem je napríklad americký výrobca obuvi Merrell si zaplatil sponzorovaný obsah na webovej stránke About.com. Okrem bannerovej reklamy na svojich stránkach, tento typ sponzoringu zahŕňal textový a imidžový obsah umiestnený priamo do medzier medzi jednotlivými článkami. Po približne 100 slovách v redakčnom texte sa zjavila reklama na predajcu Merrell, ktorý odkazoval na pomoc užívateľom so správnou voľbou topánok na outdoorové aktivity. Samotné články však neboli vydané ako reklama Merrell, z ktorej je to zjavné na prvý pohľad, ale ako článok, kde až na záver sa spomenie prezentér tohto článku v zmysle „presented by Merrell “, čo by dovtedy nikoho nenapadlo, pretože samotná značka sa v článku nespomína. Pripomína skôr úvodník ako nejakú reklamu. Forma mätie zaručene. Nadovšetko dôležité je kontextové cielenie obsahu. Inak sa táto forma propagácie vyhne účinku. Názorná ukážka: Pozor si preto treba  dať na zabezpečenie obsahového  a záujmového prepojenie medzi zadávateľom a publikujúcim reklamy. Pre bližšie vysvetlenie iba snáď toľko, že vegánska publikácia by len ťažko akceptovala uverejnenie inzerátov výrobkov z pravej kože. Musí ísť o spoločný zámer a rovnakú cieľovú skupinu. Aj keď základnou nevýhodou natívnej reklamy stále ostáva jej zavádzajúci charakter na dosiahnutie žiadaného efektu. ...
CELÝ ČLÁNOK

Napíšte nám

DIVYD Media s.r.o.
Blumentálska 3
811 07 Bratislava

office@divydmedia.sk

+421 949 828 705

Alebo vyplňte nasledujúci formulár a my sa Vám ozveme s ponukou pre Vás a pre Váš biznis.