ZOZNAM ČLÁNKOV

Najlepšia marketingová stratégia? Starostlivosť

autor
Daniela Beharková

Dávno sú preč časy, kedy stačilo mať kvalitný produkt a vďaka tomu zástupy kúpychtivých klientov. Značky dnes kladú dôraz na to, aby svoj kvalitný (v tom lepšom prípade) produkt dostali ku ľudom cez offline prostredie a stále viac cez rastúce možnosti online sveta. Vymýšľajú stratégie, ako sa odlíšiť od konkurencie, ako byť najlepší, ako získať viac klientov, aké komunikačné nástroje na to využiť... Pri budovaní úspešnej značky myslite na to, že ľudia si dnes môžu vyberať. Takmer vždy majú k dispozícii viacero alternatív. A stále platí to, že pre firmu je efektívnejšie investovať do udržania si stáleho klienta ako stále získavať nových. Stály (spokojný) klient navyše funguje aj ako reklama, pretože odporúča značku s nadšením ďalej.

Dôležité je nestarať sa o predaj natoľko, aby mali ľudia pocit, že sú do kúpy nútení. Že ich značka bombarduje mailami, reklamami, telefonátmi... Ak klient cíti úprimný záujem, je pravdepodobné, že si so značkou vytvorí akýsi vzťah a na základe toho ostane značke verný.

Klienti si vyžadujú pozornosť Značiek, ktoré pochopili, že úprimným záujmom o klienta posunú značku ďalej, je stále viac. Dôkazom je napr. DM Drogerie Markt, ktorí využili dáta o svojich klientoch na to, aby im na Vianoce poslali produkt ako prekvapenie namiesto zľavovej poukážky na nákup produktu. Dokázať klientom, že značke na nich záleží, sa dá rôznymi spôsobmi. Stále viac sa to deje v online prostredí. Značka Snickers si vytvorila uzavretú skupinu na facebooku, ktorá sa volá Hladový klub. Ešte pred uverejnením príspevku na svojej fanpage si testujú jednotlivé posty priamo na členoch. Chcú pochopiť svoju cieľovku a prinášať jej tak to, čo potrebuje. Zároveň sa členovia cítia dôležito, že na ich názore záleží, čo umocňuje ich vzťah s touto značkou. Samozrejmosťou v dnešnej dobe je aj budovanie značky na sociálnych sieťach. Ak to ale značka robí dobre a navyše inak, vyhrala. Free architects sú mladí nadšenci architektúry, ktorých stránku si budete radi pozerať, aj keď práve nezariaďujete byt, či dom. Na príspevkoch si dávajú záležať, ponúkajú oku lahodiace obrázky, rady, ktoré sú nad zlato. Po otvorení ich webu zistíte, že ešte predtým, ako si ich objednáte, si môžete zadarmo zistiť, ktorý štýl vám najviac vyhovuje, je možné sa inšpirovať a najmä, na ich stránku sa radi vrátite, lebo z nej doslova srší to, že svoju prácu robia s nadšením.

Ak chcete mať so svojimi klientmi vzťah, komunikujte s nimi. Darovať človeku produkt či pozitívnu emóciu pri nákupe v kamennej predajni je jednou z možností, rovnako ako sociálne siete, ktoré sú skvelým miestom na rozprávania príbehov - ak sa s vami ľudia stotožnia, kúpia si váš produkt. Buďte kreatívni, skúšajte nové veci a získavajte spätnú väzbu od svojich klientov. Na výber je dnes množstvo kanálov, ktoré ak dobre prepojíte, výsledky sa dostavia.


15.7.2017

Prečítajte si aj

5 signálov, že potrebujete PR agentúru

Či už podnikáte dlho alebo začínate, jedno je isté – cestu k dosiahnutiu vášho cieľa sprevádzajú tí, ktorí nakupujú  a prinášajú zisk. Vašou úlohou je ich osloviť a priniesť im to, čo im chýba alebo po čom túžia. Občas to však nejde tak ľahko, ako by malo. Vtedy prichádza na rad otázka, čo ďalej. Kedy sa oplatí zamyslieť sa nad oslovením PR agentúry? Prečítajte si, čo signalizuje, že na škodu to nebude. Chýba vám pohľad zvonku Viete, čo môžete svojim zákazníkom ponúknuť aj to, kto je vaša cieľová skupina, ale neviete sa na to pozrieť komplexne? Iný pohľad na to, ako sa im priblížiť je to, čo vám pomôže. PR konzultant vám na základe dostatočného množstva informácií vytvorí komunikačnú stratégiu. Odľahčí to, čo chcete povedať a „messages“ budú hneď zreteľnejšie. Neviete, čo komunikovať cieľovej skupine Najhoršie je, ak máte viacero cieľových skupín a všetkých presviedčate rovnako. Nezabúdajte na diferenciáciu komunikácie, ktorú posúvate. „Počúva“ zákazník na emócie alebo racionálne argumenty? Ocení zľavu alebo širší sortiment? Nechajte agentúru zistiť to a dovoľte, aby vznikol dialóg, ktorý má zmysel a bude predávať. Nie ste tam, kde vaši zákazníci Musíte byť na očiach.  Tam, kde sa zdržiava vaša cieľová skupina by ste mali byť aj vy. Sociálne siete, online portály alebo print. Práve na tieto miesta vás môže dostať PR agentúra, častokrát lacnejšie a efektívnejšie ako mediálna či reklamná agentúra. PR je predsa o vzťahoch, tak prečo by ste vzťahy PR manažéra s novinármi a redaktormi nemohli využiť aj vy! Na váš marketing zákazníci nereagujú Aj obyčajný wording zmôže divy. Môžete mať skvelý produkt a dobré ceny, ale pokiaľ váš „jazyk“ nie je dostatočne jasný a pútavý, značne si znižuje svoje šance na úspech. Zamerajte sa na detaily, nápaditý vizuál a príťažlivý obsah uvidia vaši zákazníci často skôr, ako samotný produkt. Stavte na prvý dojem, málokedy zaujmete na druhý krát. Neviete reagovať na kritiku alebo sa pochváliť Každá akcia si vyžaduje reakciu. Či už sa jedná o to, že sa vám podarilo niečo skvelé alebo sa vyskytol problém, ktorý sa dostal von – mali by ste na to zareagovať. Oficiálne vyhlásenie, tlačová správa alebo PR článok vytvorí váš imidž a ovplyvní pozitívne vnímanie vašej značky. Na záver: Na trhu sa dnes stretávame s viacerými typmi agentúr. Kreatívna, reklamná, mediálna,  digitálna, PR agentúra či mnohé iné. Ak sa rozhodnete obrátiť sa na odborníka vyberte si takého, ktorý prepojí vaše aktivity  tak, že zo seba budú vychádzať a následne do seba zapadať. Good luck, go ahead! ...
CELÝ ČLÁNOK

Universal maklérsky dom má nový trendy web, vďaka nám

Ako dostať web o poisťovaní, finančníctve, úveroch bližšie k bežnému užívateľovi internetu bez toho, aby  z neho po pár sekundách neodišiel. Ako ukázať, že svet financií nie je len svet žralokov, ale že tu pracujú  ľudia, ktorým naozaj záleží na tom, aby v tom komplikovanom finančnom svete pomohli aj vám. Stála pred  nami výzva. Vedeli sme však, že ak sa budeme držať najmodernejších trendov vo web dizajne, môže sa nám  to podariť. Zadefinovali sme si tak tri základne ciele, čo chceme novým webom dosiahnuť: 1. jednoduchosť 2. progresívnosť 3. ľudskosť Jednoduchosť – trikrát a dosť V jednoduchosti je krása. Tento okrídlený citát dokonale vystihuje súčasné trendy vo web dizajne. Nechceme zahlcovať pri dnešnom objeme detailných informácií na internete priestor, chceme, aby sa užívateľ rýchlo a jednoducho dostal k tomu základnému, čo práve potrebuje. Preto sa ako užívateľ webu spoločnosti Universal dostanete ku všetkým informáciám z hlavnej stránky na – tri kliky. Progresívnosť – video zaujme   Baví nás posúvať sa neustále ďalej a chceme patriť medzi prvých, čo nové trendy využívajú hneď v praxi. Marketéri vedia, že hlavným marketingovým nástrojom je v súčasnosti video, a aj dlho bude, len sa bude ďalej vyvíjať. Pri otvorení stránky Universalu ho tak uvidíte ihneď spolu so základnými produktmi spoločnosti. Rýchlo, jasne a jednoducho tak viete určiť, na stránku akej firmy ste sa práve dostali a či je to presne to, čo ste hľadali. Ľudskosť – príbehy z druhej strany V Universale je rok 2017 rokom kontaktu. Kontaktu s ľuďmi. A ako najlepšie priblížiť maklérsky dom k ľudom, ako ponúknuť tým na „druhej strane,“ teda vám, pravdivé príbehy reálnych ľudí. Svoju prácu majú naozaj radi a tak naša voľba bola jednoznačná. V rámci videí a blogov sa s nimi môžete zoznámiť aj vy. Čo dodať na záver? Veríme, že sme svoje ciele naplnili. Universal má totiž jeden z najmodernejších webov na Slovensku. Vďaka nám. ...
CELÝ ČLÁNOK

Napíšte nám

DIVYD Media s.r.o.
DIGITAL PARK I
Einsteinova 21, 851 01, Bratislava

viera.krupova@divydmedia.sk

+421 918 322 311

Alebo vyplňte nasledujúci formulár a my sa Vám ozveme s ponukou pre Vás a pre Váš biznis.