ZOZNAM ČLÁNKOV

Najlepšia marketingová stratégia? Starostlivosť

autor
Daniela Beharková

Dávno sú preč časy, kedy stačilo mať kvalitný produkt a vďaka tomu zástupy kúpychtivých klientov. Značky dnes kladú dôraz na to, aby svoj kvalitný (v tom lepšom prípade) produkt dostali ku ľudom cez offline prostredie a stále viac cez rastúce možnosti online sveta. Vymýšľajú stratégie, ako sa odlíšiť od konkurencie, ako byť najlepší, ako získať viac klientov, aké komunikačné nástroje na to využiť... Pri budovaní úspešnej značky myslite na to, že ľudia si dnes môžu vyberať. Takmer vždy majú k dispozícii viacero alternatív. A stále platí to, že pre firmu je efektívnejšie investovať do udržania si stáleho klienta ako stále získavať nových. Stály (spokojný) klient navyše funguje aj ako reklama, pretože odporúča značku s nadšením ďalej.

Dôležité je nestarať sa o predaj natoľko, aby mali ľudia pocit, že sú do kúpy nútení. Že ich značka bombarduje mailami, reklamami, telefonátmi... Ak klient cíti úprimný záujem, je pravdepodobné, že si so značkou vytvorí akýsi vzťah a na základe toho ostane značke verný.

Klienti si vyžadujú pozornosť Značiek, ktoré pochopili, že úprimným záujmom o klienta posunú značku ďalej, je stále viac. Dôkazom je napr. DM Drogerie Markt, ktorí využili dáta o svojich klientoch na to, aby im na Vianoce poslali produkt ako prekvapenie namiesto zľavovej poukážky na nákup produktu. Dokázať klientom, že značke na nich záleží, sa dá rôznymi spôsobmi. Stále viac sa to deje v online prostredí. Značka Snickers si vytvorila uzavretú skupinu na facebooku, ktorá sa volá Hladový klub. Ešte pred uverejnením príspevku na svojej fanpage si testujú jednotlivé posty priamo na členoch. Chcú pochopiť svoju cieľovku a prinášať jej tak to, čo potrebuje. Zároveň sa členovia cítia dôležito, že na ich názore záleží, čo umocňuje ich vzťah s touto značkou. Samozrejmosťou v dnešnej dobe je aj budovanie značky na sociálnych sieťach. Ak to ale značka robí dobre a navyše inak, vyhrala. Free architects sú mladí nadšenci architektúry, ktorých stránku si budete radi pozerať, aj keď práve nezariaďujete byt, či dom. Na príspevkoch si dávajú záležať, ponúkajú oku lahodiace obrázky, rady, ktoré sú nad zlato. Po otvorení ich webu zistíte, že ešte predtým, ako si ich objednáte, si môžete zadarmo zistiť, ktorý štýl vám najviac vyhovuje, je možné sa inšpirovať a najmä, na ich stránku sa radi vrátite, lebo z nej doslova srší to, že svoju prácu robia s nadšením.

Ak chcete mať so svojimi klientmi vzťah, komunikujte s nimi. Darovať človeku produkt či pozitívnu emóciu pri nákupe v kamennej predajni je jednou z možností, rovnako ako sociálne siete, ktoré sú skvelým miestom na rozprávania príbehov - ak sa s vami ľudia stotožnia, kúpia si váš produkt. Buďte kreatívni, skúšajte nové veci a získavajte spätnú väzbu od svojich klientov. Na výber je dnes množstvo kanálov, ktoré ak dobre prepojíte, výsledky sa dostavia.


15.7.2017

Prečítajte si aj

Google, Levi’s a ich prvý smart jacket!

Levi's má prvé smart sako, ktoré je spojené s vašim mobilom!!! Sci-fi? Tak trošku, ale poďme sa pozrieť na to, čo to prinesie "technologickým nadšencom" a trendsetterom! Starý známy Google sa tentokrát spojil s "rifľovým gigantom" Levi’s, aby spoločne vytvorili jednu technickú vychytávočku, ktorú ocenia hlavne Saganovi nadšenci. Aj keď využívať ju v princípe môžeme aj ostatní :) Pointou je, aby ste počas jazdy na bicykli mohli veľmi jednoducho ovládať svoj telefón a teda byť stále zastihnuteľný a online. Ako to funguje? Veľmi jednoducho. Pomocou Bluetooth “tagu” si svoje dokonalé denimové sako spárujete s telefónom. A potom si už nerušene užívate jazdu napríklad na spomínanom bicykli. Opakujem, ja napríklad nie som náruživý cyklista, ale na prechádzke so psom by som tento trendy kúsok celkom určite využila. Všetci psíčkari budú určite súhlasiť, že s oslintanou rukou od loptičky alebo počas tréningu nie je vyťahovanie telefónu a odpisovanie na správy práve ideálne :D Keď máte telefón spárovaný, pušťanie hudby, prepínanie pesničiek alebo pre mňa osobne veľmi potrebnú vec ako navigáciu potom riešite jednoducho dotykmi na rukáve saka. V denime sú totiž vtkané senzory, ktoré rozoznávajú ovládanie gestami. Napríklad stačí prejsť prstom po rukáve doľava či doprava a prehodiť tak pesničky, prijímať hovory prípadne spustiť navigáciu. Jednoduché, nie? Keď však chcete prijať hovor, cez sako síce viete telefón zdvihnúť, no na odpoveď budete stále potrebovať buď smartfón alebo slúchadlá. Google a Levi’s chceli toto sako vytvoriť aj ako demonštráciu toho, že inteligentné zariadenia môžu mať aj formu oblečenia. Sako môžete dokonca prať v klasickej práčke, netreba žiadnu špeciálnu údržbu :) Tak čo hovoríte, znie to trošku sci-fi? Asi aj áno, keď si predstavíte, že svoje oblečenie ovládate dotykom... Každopádne tento Commuter Trucker Jacket sa hodí na každú cassual príležitosť a dokonca je aj funkčné, zima by vám v sačku byť nemala... A aby sme nezabudli, od včera je dostuplná na Levis.com. A cena? Pouhých 350 dolárov. No nekúp to :) Videjko Videjko sačka za 350 :) ...
CELÝ ČLÁNOK

SEO optimalizácia 2018. Stále dookola to isté. Alebo...?

Ako so SEO optimalizáciou na ďalší rok? Toď pravidelná otázka pri téme, ako dostať svoj web na čo najvyššie miesta pri ogranickom vyhľadávaní v Google a nezaspať na vavrínoch. Pravidelná odpoveď znie: ako každý rok – rozhodujúce bude to isté. Vlastne sa toho za posledné roky toho veľa nezmenilo, ak nepočítame mobilnú responzivitu alebo rýchlosť načítania stránky. Mobile SEO – vážna vec Jedna vec však naberá oproti minulosti na sile a mobilné SEO (alebo inými slovami ako je vaša stránka kompatibilná s mobilmi) bude mať však v roku 2018 o poznanie väčšiu dôležitosť. Poriadne väčšiu dôležitosť. Mobilný Google ranking bude v roku 2018 totiž „nadradený“ tomu klasickému desktopovému vďaka novému indexu mobile first. Inak povedané, Google bude uprednostňovať pri indexe stránky najskôr kvalitu mobilnej verzie, až potom desktopovú. Nový Google robot tak bude na vašej mobilnej verzii stránky zisťovať tri základné veci: výkonnosť, obsah a či je web user friendly. Môžete sa vyhrať s vašou desktopovou verziou stránky, ak ale podceníte mobilnú verziu, máte smolu. Základy sa nemenia Návod ako na SEO vytvoril Google takmer pred desiatimi rokmi a ako som už spomínal, väčšina vecí ostáva rovnakých, prechádzajú akurát klasickou aktualizáciou. Dopodrobna to tu rozpisovať nebudem, ale pri tvorbe webstránky si dajte záležať na meta description, zrozumiteľnosti URL adries, sitemaps, či alt popisoch obrázkov k textom. Majte na pamäti, najlepší web je taký, ktorý je originálne napísaný a pri tvorbe textov myslite na to, aby ste nekopírovali iné weby. To by bola doslova googlevražda, Google neoklamete. Pri SEO veľmi potešia aj odkazy zo sociálnych sietí a napríklad taký pravidelne aktualizovaný blog dokáže doslova zázraky (=kvalitný obsah a obsah je kráľ ako kedysi niekto povedal). Predsa len niečo nové Čo teda bude pre SEO optimalizáciu pre rok 2018 dôležité? Okrem mobile SEO napríklad aj toto: 1. Spätné odkazy Backlink building bude v roku 2018 jedným z kľúčových SEO aspektov. Chcete, aby ostátné weby odkazovali na ten váš? Tvorte kvalitný a jedinečný obsah. 2. Rýchlosť načítania mobilnej web stránky Nikto nemá rád, keď sa web načítava dlho, a Google už vôbec nie. Čo má Google rád? Volá sa to Accelerated Mobile Pages (AMP). 3. Voice search Hlasové vyhľadávanie ide míľovými krokmi dopredu a očakáva sa, že to v budúcnosti revolučne ovplyvní SEO. Digitálni asistenti Siri, Cortana, Alexa alebo Google Assistant sa jednoducho stávajú súčasťou nášho života. Ako optimalizovať voice search sa dočítate tu. 4. Vizualizácia Jeden obrázok je viac ako sto slov. Zvýšte vizualizáciu vašej webstránky, nudné dlhé texty bez relevantného obsahu a bez "pekného" obalu nebavia nikoho. 5. Posilnenie budovania značky Ideálnym miestom na to sú sociálne siete ako Facebook, YouTube atď. Ak presvedčíte zákazníkov, že vám môžu veriť, máte vyhraté. ...
CELÝ ČLÁNOK

Napíšte nám

DIVYD Media s.r.o.
DIGITAL PARK I
Einsteinova 21, 851 01, Bratislava

viera.krupova@divydmedia.sk

+421 918 322 311

Alebo vyplňte nasledujúci formulár a my sa Vám ozveme s ponukou pre Vás a pre Váš biznis.