Ako so SEO optimalizáciou na ďalší rok? Toď pravidelná otázka pri téme, ako dostať svoj web na čo najvyššie miesta pri ogranickom vyhľadávaní v Google a nezaspať na vavrínoch. Pravidelná odpoveď znie: ako každý rok – rozhodujúce bude to isté. Vlastne sa toho za posledné roky toho veľa nezmenilo, ak nepočítame mobilnú responzivitu alebo rýchlosť načítania stránky.
Mobile SEO – vážna vec
Jedna vec však naberá oproti minulosti na sile a mobilné SEO (alebo inými slovami ako je vaša stránka kompatibilná s mobilmi) bude mať však v roku 2018 o poznanie väčšiu dôležitosť. Poriadne väčšiu dôležitosť. Mobilný Google ranking bude v roku 2018 totiž „nadradený“ tomu klasickému desktopovému vďaka novému indexu mobile first.
Inak povedané, Google bude uprednostňovať pri indexe stránky najskôr kvalitu mobilnej verzie, až potom desktopovú.
Nový Google robot tak bude na vašej mobilnej verzii stránky zisťovať tri základné veci: výkonnosť, obsah a či je web user friendly. Môžete sa vyhrať s vašou desktopovou verziou stránky, ak ale podceníte mobilnú verziu, máte smolu.
Základy sa nemenia
Návod ako na SEO vytvoril Google takmer pred desiatimi rokmi a ako som už spomínal, väčšina vecí ostáva rovnakých, prechádzajú akurát klasickou aktualizáciou. Dopodrobna to tu rozpisovať nebudem, ale pri tvorbe webstránky si dajte záležať na meta description, zrozumiteľnosti URL adries, sitemaps, či alt popisoch obrázkov k textom.
Majte na pamäti, najlepší web je taký, ktorý je originálne napísaný a pri tvorbe textov myslite na to, aby ste nekopírovali iné weby.
To by bola doslova googlevražda, Google neoklamete. Pri SEO veľmi potešia aj odkazy zo sociálnych sietí a napríklad taký pravidelne aktualizovaný blog dokáže doslova zázraky (=kvalitný obsah a obsah je kráľ ako kedysi niekto povedal).
Predsa len niečo nové
Čo teda bude pre SEO optimalizáciu pre rok 2018 dôležité? Okrem mobile SEO napríklad aj toto:
1. Spätné odkazy
Backlink building bude v roku 2018 jedným z kľúčových SEO aspektov. Chcete, aby ostátné weby odkazovali na ten váš? Tvorte kvalitný a jedinečný obsah.
2. Rýchlosť načítania mobilnej web stránky
Nikto nemá rád, keď sa web načítava dlho, a Google už vôbec nie. Čo má Google rád? Volá sa to Accelerated Mobile Pages (AMP).
3. Voice search
Hlasové vyhľadávanie ide míľovými krokmi dopredu a očakáva sa, že to v budúcnosti revolučne ovplyvní SEO. Digitálni asistenti Siri, Cortana, Alexa alebo Google Assistant sa jednoducho stávajú súčasťou nášho života. Ako optimalizovať voice search sa dočítate tu.
4. Vizualizácia
Jeden obrázok je viac ako sto slov. Zvýšte vizualizáciu vašej webstránky, nudné dlhé texty bez relevantného obsahu a bez "pekného" obalu nebavia nikoho.
5. Posilnenie budovania značky
Ideálnym miestom na to sú sociálne siete ako Facebook, YouTube atď. Ak presvedčíte zákazníkov, že vám môžu veriť, máte vyhraté.