ZOZNAM ČLÁNKOV

Vianoce zdravo, chutne a s úsmevom :)

autor
Zuzana Goláková

  

Tento blog bol vytvorený aby inšpiroval všetkých, ktorí sa zaujímajú o svoje telo, štýl akým sa oň starajú o jedlo, ktoré jedia ako aj o výkonnosť nielen fyzickú ale aj mentálnu. Divyd si pre Vás pripravil zopár typov na cvičenie, ktoré vás možno oslovia a tiež domáci recept na skvelé preoteínové palacinky pre neprekonateľných maškrtníkov.

  

ÁNO, je to tu znova :-)

Blížia sa vianoce, obdobie hojnosti nie len pod stromčekom ale aj na stole. Vianoce sú výnimočné sviatky a ich oslavovanie je spojené s mnohými tradíciami. 

Mnoho rodín pečie už týždne pre štedrým dňom a tí ktorý počas celého roka žili zdravým životným štýlom rozmýšlajú ako tieto sviatky „prežiť“ zdravo.

Nezabúdajte, že naše tradície na stole obsahujú aj mnoho zdravých jedál (ryby, zelenina, ovocie...). Aj kapustnica či zemiakový šalát sa dá pripraviť zdravo a pritom chutne. Skúšajte, kombinujte, nevyhýbajte sa zdravým receptom a samozrejme nájdite si čas na pohyb. Vyhnete sa tak bolehlavu po sviatkoch z ručičky na váhe stúpajúcu k číslu, ktoré sa vám vôbec nepáči. 

Máte čas a chuť byť aktívny aj počas sviatkov?
1. Ste stvorený/á pre posilňovňu?

V prvom rade je dôležité si ujasniť aké výsledky očakávam od cvičenia a od svojho celkového snaženia. Schudnúť po sviatkoch? Spevniť či zlepšiť svoju kondíciu alebo nabrať silu? Toto poznanie je naozaj veľmi dôležité, pretože od toho sa odvíja celý váš tréningový plán. Naša rada však znie, strávte zopár hodín s odborným trénerom, alebo s niekým kto už má skúsenosti. Nie preto, aby ste mali každý mesiac hlbšie do peňaženky, ale aby vám poskytol odborné rady, skúsenosti a tým vás možno uchránil pred neželaným úrazom či samotným vyhorením z neprichádzajúcích výsledkov vašej snahy. Ak ste už dostatočne informovaný a pevne odhodlaný „šprintovať“ do cieľa, môžete sa sebarealizovať a samovzdelávať prostredníctvom odborných kníh, kurzov alebo si len tak vo voľnom čase vyhľadať odborné články či videá na internete. Pri zostavovaní vášho tréningového plánu vám môže byť naozaj nápomocný. Na začiatok si vyberte pár základných cvikov, pozorujte a vnímajte ako sa správa vaše telo, pri práci s činkami, na strojoch či pri cvikoch s vlastným telom. Zisťujte, kde máte vaše limity.

  

2. Čo tak vyskúšať CrossFit?

Už ste o ňom počuli? CrossFit je kondičný a silový program vyvinutý na to, aby pomohol získať širšiu všeobecnú kondíciu. Je vytvorený tak, aby ľudí pripravil na akúkoľvek fyzickú výzvu. Sústredí sa na neustále obmieňanie funkčných pohybov pri vysokej intenzite a pomocou nich prispieva k vytvoreniu celkovej fyzickej kondície. CrossFit nie je jednostranne zameraný fitness program, ale snaží sa o rovnomerný rozvoj viacerých čiastkových schopností: odolnosť srdcovo-cievneho a dýchacieho systému, vytrvalosť, silu, kĺbovú pohyblivosť, výbušnosť, rýchlosť, koordináciu, rovnováhu a presnosť. 

  

3. Bojujem, aby som bol lepší/a

Bojové umenie je každý systém , ktorý formalizuje zručnosti a techniky telesného konfliktu s protivníkom. Bojové umenie je staré ako samotné ľudstvo. Vznikalo vtedy, keď sa človek potreboval pred niečím brániť alebo niečo dosiahnuť. Existuje viacero bojovích umení a viacero ciest, na ktorej by ste sa mohli cítiť silný, vytrvalý a nezlomný. Napríklad taká japonská cesta - judo, aikido .... kórejská cesta - krav maga, box, kick box... alebo čo tak sa vydať čínskou cestou - kung fu alebo taichi. Tento výchýrený druh športu dnes nie je už iba mužskou záležitosťou. V skutočnosti tomuto nádhernému športu prepadlo mnoho žien a dievčat. 

  

4. Krásny tanec, ťažká drina

Poledance. Určite ste už o tomto modernom tanci, ale zároveň športe počuli. Čo tak odhodiť zábrany „šaty“ a vyskúšať to? Čo je vlastne Poledance? Je to moderný prvok športu, ktorý spojuje dohromady prvky niekoľkých tancov, balet, valčík či salca s prvkami gymnastiky, akrobacie a moderného freestylového tanca. Poledance si získal vo svete veľkú priazeň množstva žien, hlavne svojou fitnes formou, ktorá zaručuje komplexné spevnenie a vytvarovanie celého tela. 

  

Pýtate sa čo v prípade ak toho času nemáte veľa, alebo Vás posilňovňa ani aerobic nebavia ?
Vykašlite sa na výťahy

Aj tak každé ráno či už pred firemným výťahom, alebo po ceste do práce z domu nadávate, že nejde rýchlejšie! Vyšliapte po svojich, ušetríte čas aj nervy. A hlavne vaše telo sa vám poďakuje.

Dvíhanie nôh

Využite čas v práci, keď vás nikto nevidí. Vystrite nohy a nadvihnite ich na úroveň tela, podržte po dobu aspoň 5 sekúnd a postupne ich spúšťajte späť k zemi tak, aby sa však nedotkli zeme.

Vymeňte stoličku za fitloptu

Sedenie v práci nemusí byť predsa tak unavujúce. Prečo ten čas nevyužiť pre seba a svoje telo? Vymeňte kancelársku stoličku za fitloptu. Prostredníctvom tohto nenápadného a lacného cvičenia sa učíte udržiavať rovnováhu, správne držanie chrbtice. Spaľujete pri tom kalórie a spevňujete brušné svalstvo, a tiež je to aj zábava.

Samozrejme, je mnoho ďalších cvičení, ktoré môžete pre seba a svoje telo urobiť v pohodlí domova. Ako napríklad tzv. plank (držanie tela na lakťoch): 

  

Ach tie dobroty

Áno, áno... pravdaže sme nezabudli ani na túto tému, nakoľko byť fit neznamená venovať sa iba športu. Ruka v ruke idú aj s vaším jedálničkom. Nezľaknite sa. Neznamená to striktné, tvrdé diéty. Dôležité je ale čo zjete, kedy to zjete a koľko toho zjete. Výživa tesne pred a po výkone značne ovplyvňuje to, aký efekt z cvičenia dosiahnete. Existuje veľa stránok, ktoré vám radia, ako sa stravovať. Prípadne vám ponúknu hotový jedálniček na celý týždeň. Jedzte 5x denne, nezabudnite raňajkovať.... Moje osobné skúsenosti však sú, že každý človek je iný, má iný metabolizmus, trávenie či spaľovanie. Vy sámi svojmu telu najlepšie rozumiete. Základom sú bielkoviny a zdravé tuky, doplnené o veselé farby vo forme zeleniny či ovocia. Sacharidy ako sú múčne jedlá, či sladkosti obmedzte na minimum. Nebojte sa experimentovať a vytvárať nové recepty. Ak otvoríte bránu do sveta zdravej výživy, zistíte, že jesť sa dá zdravo a chutne. Toto všetko treba doplniť dostatočným množstvom tekutín počas celého dňa ako aj kvalitným spánkom a celkovou regeneráciou (sauna, otužovanie...) 

  

Divydácke proteinové palacinky :)
Tento recept je ako stvorený pre neprekonateľných maškrtníkov. Netrápte sa počas vianočných sviatkov. Užite si ich zdravo a bez pocitov viny :)
Na 4 menšie palacinky potrebujeme:

2 vajíčka

30 g práškového proteínu

olivový olej

kokosový olej

mlieko

maslo

80% čokoláda

ovocie

oriešky, kokos...

  

DIVYD prajeme dobrú chuť a krásne, zdravé vianočné sviatky :)


10.12.2017

Prečítajte si aj

Guerilla marketing – Čo? Aká gorila?

Aj keď sa pojem guerilla marketing (čítaj gerila) používa už vyše tridsať rokov, nie každému je jasné, čo sa pod týmto „gorilovým“ názvom skrýva. Slovo guerilla sa z angličtiny prekladá ako partizán alebo partizánska vojna. Partizánsky marketing? Že čo?! Áno, presne tak. Partizánske boje bývali nepravidelné a založené na malých strategicky premyslených taktikách ozbrojených civilistov. A tak funguje i guerilla marketing. Nečakané napadnutia, sabotáže a nájazdy boli typické pre partizánske vojny, guerilla marketing pracuje s prvkami prekvapenia a „reklamného“ prepadnutia podobne. Objaví sa tam, kde to nečakáte. Urobí to, čo nečakáte. Výsledkom je absolútny šok, ktorý si zapamätáte navždy. Originálny termín nekonvenčného spôsobu reklamy vytvoril vo svojej knihe Guerrilla Advertising v roku 1984 Jay Conrad Levinson. Pre guerilla marketing je typické, že stojí viac energie ako peňazí. Zväčša ide o nízko nákladové avšak geniálne nápady. Také, ktoré v človeku vyvolajú istý pocit a nezmazateľný dojem. Zaujmú spoločnosť a tá bude sama od seba šíriť myšlienku ďalej. Konzument sa cíti byť vtiahnutý do istého deja, reklama a celý produkt, či myšlienka spojená s ňou, je mu oveľa bližšia ako spot v televízii. Guerilla jednoducho funguje! Avšak Guerilla marketing nie je pre všetky firmy. Vhodný je najmä pre start-upy a malé podniky, ktoré sa vďaka nemu dokážu veľmi rýchlo dostať do povedomia spoločnosti. Tak to aj na začiatku bolo, partizánsky marketing fičal v malých firmičkách, až neskôr ho obkukali korporáty a veľkí žraloci. Veľké spoločnosti používajú guerillu ako podporu už bežiacich kampaní. Príklady guerilla kampaní: ...
CELÝ ČLÁNOK

Že reklamné videá otravujú a nikto ich nepozerá? Ani náhodou

Akurát sa presunuli z telky na internet. A dosahujú slušné čísla. Rozpočty marketérov preto stále viac smerujú do digitálnych videí, s ročným nárastom až 35%. Ignorovať silu video spotu so stále detailnejšími zacieleniami, aké online marketing ponúka, je tak doslova trestuhodné. Čo vám dokáže priniesť lepší emocionálny zážitok? (Pokiaľ vynecháme osobnú skúsenosť). Reklama v časopise? V rádiu? Fotka/banner? No... je to video. V závere si povieme ďalší fakt, prečo video „áno“ a banner „nie,“ aj keď až takto radikálne asi otázka nestojí a bannery majú stále v marketingu svoje miesto. Video - či už ako platená alebo neplatná reklama - je ale záležitosť, ktorú by ste nemali za žiadnu cenu vynechať zo svojho marketingového repertoáru. Trochu čísiel Uvediem zopár štatistík hovoriacich v prospech videa. Tu sú nejaké vybrané (zdroj: smartyads). Sledovanosť YouTube videí rastie ročne o 100 percent. 90 percent užívateľov uviedlo, že pozretie videa im pomohlo sa rozhodnúť pri kúpe produktu. Pozretie videa zvyšuje o 64% pravdepodobnosť kúpy produktu. 90 percent užívateľov zdieľa videá v mobile so svojimi kamarátmi a rodinou. Video na webstránke zvyšuje mieru konverzie až o 20 percent. Animované „vysvetľovacie“ videá zvyšujú konverziu o 20 a viac percent. Ak vás tieto štatistiky presvedčili o potrebe natáčať videá a už ste tak aj spravili, máte v podstate dva spôsoby, ako ich v platenej reklame na internete využiť: ako in-stream alebo in-banner video. Jeden z týchto spôsobov ale zaznamenáva pokles. Ktorý? Povieme si nižšie. In-stream video – vlezlé, ale... In-stream video by sme mohli zjednodušene definovať ako video, ktoré sa prehráva počas pozerania iného videa. Väčšinou vás „vyruší“ na začiatku videa, ktoré pozeráte, ale môže sa spustiť aj v strede alebo na konci. YouTube ho definuje ako „Reklamy In-stream sa prehrávajú pred, počas alebo po ďalšom videu v službe YouTube alebo u partnerov pre video v Obsahovej sieti.“ In-stream videá by mali byť preto krátke, optimal v dĺžke 15-30 sekúnd. Ak ale máte silný príbeh, môžete skúsiť aj dlhšiu minutáž. Problém pri týchto videách je to, že sú celkom dosť „vlezlé“ a otravujú. Môžete ich ale po pár (5) sekundách preskočiť kliknutím na button „Preskočiť reklamu,“ ak sa bavíme o videách na YouTube. Výhoda pre inzerenta je, že sa mu takéto „zhliadnutie“ nezapočíta a z rozpočtu tak nepríde o peniaze. Čo je super. Na jednej strane vlezlý, ale celkom efektívny spôsob reklamy. Dáva užívateľovi totiž slobodu vybrať si, či reklamu chce alebo nechce dopozerať. Ak ste marketér, máte päť sekúnd na to, aby ste zaujali. Práve preto treba dbať na to, aby video bolo hneď od začiatku zaujímavé. A ak ho viete zacieliť na správnu skupinu užívateľov, je vysoká pravdepodobnosť, že bude mať úspech. Máte konkrétne video na YouTube, kde chcete streamovať vašu reklamu? Nie je problém. Sám som prekvapený, aké čísla sledovanosti (miera zhliadnutia) dosahujú platené reklamné spoty na YouTube. Stalo sa aj, že sa číslo pohybovalo okolo 40% (samozrejme nie je to každodenná záležitosť), čo v podstate znamená, že si ho pozrel takmer každý druhý užívateľ. Pri banneroch môžete na takéto čísla zabudnúť. Ak sa pre in-stream video reklamu rozhodnete na YouTube, ktorý je mimochodom po Google druhým najväčším vyhľadávačom na svete, platíte až vtedy, ak si návštevník pozrie aspoň 30 sekúnd vášho videa (pokiaľ nie je kratšie). Obr: Príklad in-streamového a in-bannerového videa pri klipe Majka Spirita na YouTube In-banner video – nevlezlé PéPéCéčko In bannerové video (in display, in page...) je video, ktoré sa vám zobrazí na web stránke v reklamnom priestore alebo pri pozeraní YouTube pri návrhoch podobných videí. Vidíte banner videa (obrázok/screenshot/thumbnail), na ktorý treba kliknúť, keď si video chcete pozrieť. Okrem toho obsahuje nadpis/popis videa. Pri in-banner videu neplatíte za 30-sekundové pozretie ako pri in-stream, ale hneď za klik na video. Čiže niečo ako transformovaná klasická PPC kampaň , na ktorú sme zvyknutí z vyhľadávača Google. Ako som spomínal, YouTube funguje tiež ako vyhľadávač a túto in-banner video službu nájdete v AdWords pod názvom „reklama video discovery.“ Doslovný opis znie: „Reklamy video discovery sa môžu zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania služby YouTube vedľa súvisiacich videí alebo na domovskej stránke YouTube. Používatelia môžu kliknúť na miniatúru obsahujúcu obrázok a nejaký text a pozrieť si reklamu.“ Jeden z ďalších rozdielov medzi in-display a in-banner je v tom, že pri in-banner nie je tak podstatná dĺžka videí, pretože pôsobia „prirodzene“ a užívateľ si možno ani nevšimne, že klikol na reklamu (aj keď je video nenápadne označené ako „reklama“). A to je jeho najväčšia výhoda. Dôležité je však, aby sa tieto videá zobrazovali pri témach, ktoré užívateľa zaujímajú a pozerá ich. A teraz odpoveď na vyššie položenú otázku. Je to paradoxne „nevlezlé“ in-banner video, ktoré zaznamenalo vo využívaní v marketingu za posledný rok 17% pokles. Obr: Príklad in-bannerového videa pri vyhľadávaní na YouTube Banner je mŕtvy – zabil ho váš telefón Pri rozmýšľaní nad marketingovou stratégiou hovorí v prospech videa ďalší fakt. Teda štatistika. Teda budúcnosť. Teda vlastne už aj súčasnosť. Globálne už suma investovaná spoločnosťami do reklám v mobiloch prevyšuje tu klasickú „počítačovú.“ Na Slovensku to asi ešte chvíľu potrvá, no podľa výskumu spoločnosti Zenith, ktorá je súčasťou reklamného gigantu Publicis Groupe, skôr či neskôr klasické bannerové reklamy padnú. Na malej ploche mobilného telefónu totiž strácajú svoj vizuálny význam. Online video kampane by mali dobehnúť klasický display (obsahovú sieť) do roku 2018. A keď porovnáme mieru prekliku z bannerovej reklamy a videa, tak je to vlastne aj logické... Video nie je všeliek Po chválospeve o videu je vhodné povedať si aj druhú stranu mince. Je to síce pomerne veľa muziky za málo peňazí (nemyslím výrobu videa), ale očakávať, že týždeň po jeho uvedení sa radikálne zmení chod vášho biznisu, nie je veľmi na mieste. Slúži skôr na budovanie si značky alebo na uvedenie nového produktu, na tvrdý biznis je tu predsa vyhľadávač Google. Ak ste však trpezlivý a nemáte na začiatku veľké oči, choďte do toho. ...
CELÝ ČLÁNOK

Napíšte nám

DIVYD Media s.r.o.
DIGITAL PARK I
Einsteinova 21, 851 01, Bratislava

viera.krupova@divydmedia.sk

+421 918 322 311

Alebo vyplňte nasledujúci formulár a my sa Vám ozveme s ponukou pre Vás a pre Váš biznis.