ZOZNAM ČLÁNKOV

Vianoce zdravo, chutne a s úsmevom :)

autor
Zuzana Goláková

  

Tento blog bol vytvorený aby inšpiroval všetkých, ktorí sa zaujímajú o svoje telo, štýl akým sa oň starajú o jedlo, ktoré jedia ako aj o výkonnosť nielen fyzickú ale aj mentálnu. Divyd si pre Vás pripravil zopár typov na cvičenie, ktoré vás možno oslovia a tiež domáci recept na skvelé preoteínové palacinky pre neprekonateľných maškrtníkov.

  

ÁNO, je to tu znova :-)

Blížia sa vianoce, obdobie hojnosti nie len pod stromčekom ale aj na stole. Vianoce sú výnimočné sviatky a ich oslavovanie je spojené s mnohými tradíciami. 

Mnoho rodín pečie už týždne pre štedrým dňom a tí ktorý počas celého roka žili zdravým životným štýlom rozmýšlajú ako tieto sviatky „prežiť“ zdravo.

Nezabúdajte, že naše tradície na stole obsahujú aj mnoho zdravých jedál (ryby, zelenina, ovocie...). Aj kapustnica či zemiakový šalát sa dá pripraviť zdravo a pritom chutne. Skúšajte, kombinujte, nevyhýbajte sa zdravým receptom a samozrejme nájdite si čas na pohyb. Vyhnete sa tak bolehlavu po sviatkoch z ručičky na váhe stúpajúcu k číslu, ktoré sa vám vôbec nepáči. 

Máte čas a chuť byť aktívny aj počas sviatkov?
1. Ste stvorený/á pre posilňovňu?

V prvom rade je dôležité si ujasniť aké výsledky očakávam od cvičenia a od svojho celkového snaženia. Schudnúť po sviatkoch? Spevniť či zlepšiť svoju kondíciu alebo nabrať silu? Toto poznanie je naozaj veľmi dôležité, pretože od toho sa odvíja celý váš tréningový plán. Naša rada však znie, strávte zopár hodín s odborným trénerom, alebo s niekým kto už má skúsenosti. Nie preto, aby ste mali každý mesiac hlbšie do peňaženky, ale aby vám poskytol odborné rady, skúsenosti a tým vás možno uchránil pred neželaným úrazom či samotným vyhorením z neprichádzajúcích výsledkov vašej snahy. Ak ste už dostatočne informovaný a pevne odhodlaný „šprintovať“ do cieľa, môžete sa sebarealizovať a samovzdelávať prostredníctvom odborných kníh, kurzov alebo si len tak vo voľnom čase vyhľadať odborné články či videá na internete. Pri zostavovaní vášho tréningového plánu vám môže byť naozaj nápomocný. Na začiatok si vyberte pár základných cvikov, pozorujte a vnímajte ako sa správa vaše telo, pri práci s činkami, na strojoch či pri cvikoch s vlastným telom. Zisťujte, kde máte vaše limity.

  

2. Čo tak vyskúšať CrossFit?

Už ste o ňom počuli? CrossFit je kondičný a silový program vyvinutý na to, aby pomohol získať širšiu všeobecnú kondíciu. Je vytvorený tak, aby ľudí pripravil na akúkoľvek fyzickú výzvu. Sústredí sa na neustále obmieňanie funkčných pohybov pri vysokej intenzite a pomocou nich prispieva k vytvoreniu celkovej fyzickej kondície. CrossFit nie je jednostranne zameraný fitness program, ale snaží sa o rovnomerný rozvoj viacerých čiastkových schopností: odolnosť srdcovo-cievneho a dýchacieho systému, vytrvalosť, silu, kĺbovú pohyblivosť, výbušnosť, rýchlosť, koordináciu, rovnováhu a presnosť. 

  

3. Bojujem, aby som bol lepší/a

Bojové umenie je každý systém , ktorý formalizuje zručnosti a techniky telesného konfliktu s protivníkom. Bojové umenie je staré ako samotné ľudstvo. Vznikalo vtedy, keď sa človek potreboval pred niečím brániť alebo niečo dosiahnuť. Existuje viacero bojovích umení a viacero ciest, na ktorej by ste sa mohli cítiť silný, vytrvalý a nezlomný. Napríklad taká japonská cesta - judo, aikido .... kórejská cesta - krav maga, box, kick box... alebo čo tak sa vydať čínskou cestou - kung fu alebo taichi. Tento výchýrený druh športu dnes nie je už iba mužskou záležitosťou. V skutočnosti tomuto nádhernému športu prepadlo mnoho žien a dievčat. 

  

4. Krásny tanec, ťažká drina

Poledance. Určite ste už o tomto modernom tanci, ale zároveň športe počuli. Čo tak odhodiť zábrany „šaty“ a vyskúšať to? Čo je vlastne Poledance? Je to moderný prvok športu, ktorý spojuje dohromady prvky niekoľkých tancov, balet, valčík či salca s prvkami gymnastiky, akrobacie a moderného freestylového tanca. Poledance si získal vo svete veľkú priazeň množstva žien, hlavne svojou fitnes formou, ktorá zaručuje komplexné spevnenie a vytvarovanie celého tela. 

  

Pýtate sa čo v prípade ak toho času nemáte veľa, alebo Vás posilňovňa ani aerobic nebavia ?
Vykašlite sa na výťahy

Aj tak každé ráno či už pred firemným výťahom, alebo po ceste do práce z domu nadávate, že nejde rýchlejšie! Vyšliapte po svojich, ušetríte čas aj nervy. A hlavne vaše telo sa vám poďakuje.

Dvíhanie nôh

Využite čas v práci, keď vás nikto nevidí. Vystrite nohy a nadvihnite ich na úroveň tela, podržte po dobu aspoň 5 sekúnd a postupne ich spúšťajte späť k zemi tak, aby sa však nedotkli zeme.

Vymeňte stoličku za fitloptu

Sedenie v práci nemusí byť predsa tak unavujúce. Prečo ten čas nevyužiť pre seba a svoje telo? Vymeňte kancelársku stoličku za fitloptu. Prostredníctvom tohto nenápadného a lacného cvičenia sa učíte udržiavať rovnováhu, správne držanie chrbtice. Spaľujete pri tom kalórie a spevňujete brušné svalstvo, a tiež je to aj zábava.

Samozrejme, je mnoho ďalších cvičení, ktoré môžete pre seba a svoje telo urobiť v pohodlí domova. Ako napríklad tzv. plank (držanie tela na lakťoch): 

  

Ach tie dobroty

Áno, áno... pravdaže sme nezabudli ani na túto tému, nakoľko byť fit neznamená venovať sa iba športu. Ruka v ruke idú aj s vaším jedálničkom. Nezľaknite sa. Neznamená to striktné, tvrdé diéty. Dôležité je ale čo zjete, kedy to zjete a koľko toho zjete. Výživa tesne pred a po výkone značne ovplyvňuje to, aký efekt z cvičenia dosiahnete. Existuje veľa stránok, ktoré vám radia, ako sa stravovať. Prípadne vám ponúknu hotový jedálniček na celý týždeň. Jedzte 5x denne, nezabudnite raňajkovať.... Moje osobné skúsenosti však sú, že každý človek je iný, má iný metabolizmus, trávenie či spaľovanie. Vy sámi svojmu telu najlepšie rozumiete. Základom sú bielkoviny a zdravé tuky, doplnené o veselé farby vo forme zeleniny či ovocia. Sacharidy ako sú múčne jedlá, či sladkosti obmedzte na minimum. Nebojte sa experimentovať a vytvárať nové recepty. Ak otvoríte bránu do sveta zdravej výživy, zistíte, že jesť sa dá zdravo a chutne. Toto všetko treba doplniť dostatočným množstvom tekutín počas celého dňa ako aj kvalitným spánkom a celkovou regeneráciou (sauna, otužovanie...) 

  

Divydácke proteinové palacinky :)
Tento recept je ako stvorený pre neprekonateľných maškrtníkov. Netrápte sa počas vianočných sviatkov. Užite si ich zdravo a bez pocitov viny :)
Na 4 menšie palacinky potrebujeme:

2 vajíčka

30 g práškového proteínu

olivový olej

kokosový olej

mlieko

maslo

80% čokoláda

ovocie

oriešky, kokos...

  

DIVYD prajeme dobrú chuť a krásne, zdravé vianočné sviatky :)


10.12.2017

Prečítajte si aj

Guerilla marketing – Čo? Aká gorila?

Aj keď sa pojem guerilla marketing (čítaj gerila) používa už vyše tridsať rokov, nie každému je jasné, čo sa pod týmto „gorilovým“ názvom skrýva. Slovo guerilla sa z angličtiny prekladá ako partizán alebo partizánska vojna. Partizánsky marketing? Že čo?! Áno, presne tak. Partizánske boje bývali nepravidelné a založené na malých strategicky premyslených taktikách ozbrojených civilistov. A tak funguje i guerilla marketing. Nečakané napadnutia, sabotáže a nájazdy boli typické pre partizánske vojny, guerilla marketing pracuje s prvkami prekvapenia a „reklamného“ prepadnutia podobne. Objaví sa tam, kde to nečakáte. Urobí to, čo nečakáte. Výsledkom je absolútny šok, ktorý si zapamätáte navždy. Originálny termín nekonvenčného spôsobu reklamy vytvoril vo svojej knihe Guerrilla Advertising v roku 1984 Jay Conrad Levinson. Pre guerilla marketing je typické, že stojí viac energie ako peňazí. Zväčša ide o nízko nákladové avšak geniálne nápady. Také, ktoré v človeku vyvolajú istý pocit a nezmazateľný dojem. Zaujmú spoločnosť a tá bude sama od seba šíriť myšlienku ďalej. Konzument sa cíti byť vtiahnutý do istého deja, reklama a celý produkt, či myšlienka spojená s ňou, je mu oveľa bližšia ako spot v televízii. Guerilla jednoducho funguje! Avšak Guerilla marketing nie je pre všetky firmy. Vhodný je najmä pre start-upy a malé podniky, ktoré sa vďaka nemu dokážu veľmi rýchlo dostať do povedomia spoločnosti. Tak to aj na začiatku bolo, partizánsky marketing fičal v malých firmičkách, až neskôr ho obkukali korporáty a veľkí žraloci. Veľké spoločnosti používajú guerillu ako podporu už bežiacich kampaní. Príklady guerilla kampaní: ...
CELÝ ČLÁNOK

5 signálov, že potrebujete PR agentúru

Či už podnikáte dlho alebo začínate, jedno je isté – cestu k dosiahnutiu vášho cieľa sprevádzajú tí, ktorí nakupujú  a prinášajú zisk. Vašou úlohou je ich osloviť a priniesť im to, čo im chýba alebo po čom túžia. Občas to však nejde tak ľahko, ako by malo. Vtedy prichádza na rad otázka, čo ďalej. Kedy sa oplatí zamyslieť sa nad oslovením PR agentúry? Prečítajte si, čo signalizuje, že na škodu to nebude. Chýba vám pohľad zvonku Viete, čo môžete svojim zákazníkom ponúknuť aj to, kto je vaša cieľová skupina, ale neviete sa na to pozrieť komplexne? Iný pohľad na to, ako sa im priblížiť je to, čo vám pomôže. PR konzultant vám na základe dostatočného množstva informácií vytvorí komunikačnú stratégiu. Odľahčí to, čo chcete povedať a „messages“ budú hneď zreteľnejšie. Neviete, čo komunikovať cieľovej skupine Najhoršie je, ak máte viacero cieľových skupín a všetkých presviedčate rovnako. Nezabúdajte na diferenciáciu komunikácie, ktorú posúvate. „Počúva“ zákazník na emócie alebo racionálne argumenty? Ocení zľavu alebo širší sortiment? Nechajte agentúru zistiť to a dovoľte, aby vznikol dialóg, ktorý má zmysel a bude predávať. Nie ste tam, kde vaši zákazníci Musíte byť na očiach.  Tam, kde sa zdržiava vaša cieľová skupina by ste mali byť aj vy. Sociálne siete, online portály alebo print. Práve na tieto miesta vás môže dostať PR agentúra, častokrát lacnejšie a efektívnejšie ako mediálna či reklamná agentúra. PR je predsa o vzťahoch, tak prečo by ste vzťahy PR manažéra s novinármi a redaktormi nemohli využiť aj vy! Na váš marketing zákazníci nereagujú Aj obyčajný wording zmôže divy. Môžete mať skvelý produkt a dobré ceny, ale pokiaľ váš „jazyk“ nie je dostatočne jasný a pútavý, značne si znižuje svoje šance na úspech. Zamerajte sa na detaily, nápaditý vizuál a príťažlivý obsah uvidia vaši zákazníci často skôr, ako samotný produkt. Stavte na prvý dojem, málokedy zaujmete na druhý krát. Neviete reagovať na kritiku alebo sa pochváliť Každá akcia si vyžaduje reakciu. Či už sa jedná o to, že sa vám podarilo niečo skvelé alebo sa vyskytol problém, ktorý sa dostal von – mali by ste na to zareagovať. Oficiálne vyhlásenie, tlačová správa alebo PR článok vytvorí váš imidž a ovplyvní pozitívne vnímanie vašej značky. Na záver: Na trhu sa dnes stretávame s viacerými typmi agentúr. Kreatívna, reklamná, mediálna,  digitálna, PR agentúra či mnohé iné. Ak sa rozhodnete obrátiť sa na odborníka vyberte si takého, ktorý prepojí vaše aktivity  tak, že zo seba budú vychádzať a následne do seba zapadať. Good luck, go ahead! ...
CELÝ ČLÁNOK

Napíšte nám

DIVYD Media s.r.o.
DIGITAL PARK I
Einsteinova 21, 851 01, Bratislava

viera.krupova@divydmedia.sk

+421 918 322 311

Alebo vyplňte nasledujúci formulár a my sa Vám ozveme s ponukou pre Vás a pre Váš biznis.