ZOZNAM ČLÁNKOV

Vydarené vlogy dokážu divy!

autor
Daniela Beharková

Sajfove vlogy sledujeme v agentúre už dlhšie. Sú pútavé, majú šťavu, bavia nás. Cez víkend ma veľmi upútal posledný vlog o ceste do Hong Kongu – nie len pre obsah a Sajfov pohľad na tému, ale aj z pohľadu marketingu.

Austrian airlines oslovili Sajfu s tým, či chce ísť na otočku do Hong Kongu priamym letom z Viedne. Ponuka znela - cestou tam budeš letieť economy, späť sa vrátiš business triedou, aby si mal možnosť porovnať služby v novej linke. 

Hneď od začiatku vlogu Sajfa ukazuje možnosti, ktoré spoločnosť ponúka pri čakaní na let – široký výber jedál a nápojov. Po príchode ukáže, ako vyzerá mesto a prirovnáva ho k New Yorku. Okrem toho je vlog prepletený Sajfovými komentármi a fajn hudbou, celé to má parádnu atmošku. Určite k prezentácii mesta prispeli aj zábery z dronu, Sajfa si na vlogoch ozaj dáva záležať.

A ja po dopozeraní už píšem mesto Hong Kong do svojho zoznamu cestovateľských cieľov, hoci zoznam je už teraz dlhší než týždeň pred výplatou. Ale aj toto krátke video stačilo, aby ma upútalo a už mám v hlave, že sa dá ísť priamo z Viedne a už aj si googlim ponuku aerolinky, aby som mala predstavu, čo presne ponúka a za koľko.

Svet marketingu sa zmenil. Žiaden patetizmus, skôr holý fakt. Marketing sa vlastne mení neustále, niektoré princípy ostávajú, no spôsob propagácie sa prispôsobuje dobe. Na tomto vlogu vidno, ako sa to má robiť. Získali obe strany a vzišlo z toho autentické video. Nenútenosť a prirodzenosť stále fičia – to sa verím, ani do budúcna popri nových trendoch, nezmení :)


16.10.2017

Prečítajte si aj

Užitočný obsah – svätý grál PR

Neodlučiteľnou súčasťou PR je medializácia klientových tém formou redakčnej spolupráce. Takáto forma prezentácie je dôležitá kvôli svojej nenásilnej forme, ktorá je pre čitateľov omnoho prijateľnejšia a dôveryhodnejšia ako platené PR články, resp. advertoriály. Na rozdiel od nich, je tu klient a jeho produkty podrobený nestranným názorom redaktora, prípadne i konfrontácii s konkurenciou. Čitatelia sa takýmto spôsobom dostávajú k relevantným a užitočným informáciám priamo z prvej ruky. Aj keď sú články s takýmto obsahom zmysluplné a užitočné, ich presadenie v médiách je často komplikované. Dosiahnuť medializáciu na redakčnej úrovni je práca vydláždená prekážkami. Hoci vyžaduje veľkú dávku profesionality a hlbokú znalosť neraz náročnej problematiky, práve kvôli tejto činnosti je PR často také zaznávané a znevažované. Najťažšie srdce na nás, ktorí sa touto prácou živíme, majú obchodní zástupcovia médií zastávajúci názor, že si takto kradneme priestor pre nehanebnú bezplatnú reklamu. Trochu iný uhol pohľadu však môžu mať redaktori a reportéri, ktorí musia denne prinášať aktuálne témy, novinky či odborné témy, ktoré sami nemajú šancu obsiahnuť. Práve PR agentúry pre nich môžu predstavovať cenný zdroj zaujímavých a kvalitných informácií. Samozrejme, nemožno to brať ako samozrejmosť. PR konzultant alebo PR manažér sa musí pri komunikácii s médiami osvedčiť ako dôveryhodný a spoľahlivý zdroj, ktorý je schopný dodať obsah v požadovanom rozsahu, kvalite a termíne a to s garanciou odbornosti a vysokej úrovne jazykového prejavu. Všeobecne vžitý názor tvrdí, že základom úspechu PR-istu sú kamarátske vzťahy s novinármi. Nie je to však celkom pravda. I keď dobré osobné vzťahy prácu jednoznačne uľahčujú, nedá sa na ne vždy spoliehať a to hneď z niekoľkých dôvodov. Redaktori sa v médiách pomerene často striedajú a témy, ktoré treba komunikovať sú neraz také široké, že bežný okruh známych na zabezpečenie požadovanej medializácie jednoducho nestačí. Druhá vec je, že ani ten najlepší kamarát pre vás nespraví všetko – v prvom rade sa musí riadiť pokynmi svojich nadriadených a plniť svoje úlohy podľa plánu. Na čom treba budovať úspešnú medializáciu? Pre tému, ktorú máte komunikovať vždy hľadajte to najrelevantnejšie médium, resp. rubriku alebo špeciálnu prílohu, kam by sa hodila. K tomu vám pomôže nie len samotná znalosť médií, ale i edičné plány, ktoré vám na požiadanie pošlú prakticky zo všetkých vydavateľstiev. Tému variujte a v maximálnej miere prispôsobte obsahu, štýlu a cieľovej skupine daného médiá. Médiá kontaktujte v dostatočnom, ale primeranom predstihu pred plánovaným zaradením vašej tematickej oblasti. Tému vždy ponúkajte spolu so stručnou anotáciou, aby sa oslovený novinár dostal do obrazu a vedel naformulovať otázky pre vášho odborníka. V médiách, rovnako ako prakticky všade, funguje sezónnosť, ktorá predurčuje tematické zameranie aj vtedy, keď sa široko ďaleko nič nedeje. Neuspokojte sa so svojim okruhom známych novinárov, vždy si overte, či sa na danú tému nešpecializujú iní redaktori. Opakovanie a prehlbovanie spolupráce s daným médiom zaručí jedine kvalita podkladov, ktoré novinárovi dodáte v stanovenom termíne. Dbajte na jazykový prejav. Popri gramatike je veľmi dôležitá aj štylistika a schopnosť zrozumiteľne podať zložitú tému. ...
CELÝ ČLÁNOK

Najlepšia marketingová stratégia? Starostlivosť

Dávno sú preč časy, kedy stačilo mať kvalitný produkt a vďaka tomu zástupy kúpychtivých klientov. Značky dnes kladú dôraz na to, aby svoj kvalitný (v tom lepšom prípade) produkt dostali ku ľudom cez offline prostredie a stále viac cez rastúce možnosti online sveta. Vymýšľajú stratégie, ako sa odlíšiť od konkurencie, ako byť najlepší, ako získať viac klientov, aké komunikačné nástroje na to využiť... Pri budovaní úspešnej značky myslite na to, že ľudia si dnes môžu vyberať. Takmer vždy majú k dispozícii viacero alternatív. A stále platí to, že pre firmu je efektívnejšie investovať do udržania si stáleho klienta ako stále získavať nových. Stály (spokojný) klient navyše funguje aj ako reklama, pretože odporúča značku s nadšením ďalej. Dôležité je nestarať sa o predaj natoľko, aby mali ľudia pocit, že sú do kúpy nútení. Že ich značka bombarduje mailami, reklamami, telefonátmi... Ak klient cíti úprimný záujem, je pravdepodobné, že si so značkou vytvorí akýsi vzťah a na základe toho ostane značke verný. Klienti si vyžadujú pozornosť Značiek, ktoré pochopili, že úprimným záujmom o klienta posunú značku ďalej, je stále viac. Dôkazom je napr. DM Drogerie Markt, ktorí využili dáta o svojich klientoch na to, aby im na Vianoce poslali produkt ako prekvapenie namiesto zľavovej poukážky na nákup produktu. Dokázať klientom, že značke na nich záleží, sa dá rôznymi spôsobmi. Stále viac sa to deje v online prostredí. Značka Snickers si vytvorila uzavretú skupinu na facebooku, ktorá sa volá Hladový klub. Ešte pred uverejnením príspevku na svojej fanpage si testujú jednotlivé posty priamo na členoch. Chcú pochopiť svoju cieľovku a prinášať jej tak to, čo potrebuje. Zároveň sa členovia cítia dôležito, že na ich názore záleží, čo umocňuje ich vzťah s touto značkou. Samozrejmosťou v dnešnej dobe je aj budovanie značky na sociálnych sieťach. Ak to ale značka robí dobre a navyše inak, vyhrala. Free architects sú mladí nadšenci architektúry, ktorých stránku si budete radi pozerať, aj keď práve nezariaďujete byt, či dom. Na príspevkoch si dávajú záležať, ponúkajú oku lahodiace obrázky, rady, ktoré sú nad zlato. Po otvorení ich webu zistíte, že ešte predtým, ako si ich objednáte, si môžete zadarmo zistiť, ktorý štýl vám najviac vyhovuje, je možné sa inšpirovať a najmä, na ich stránku sa radi vrátite, lebo z nej doslova srší to, že svoju prácu robia s nadšením. Ak chcete mať so svojimi klientmi vzťah, komunikujte s nimi. Darovať človeku produkt či pozitívnu emóciu pri nákupe v kamennej predajni je jednou z možností, rovnako ako sociálne siete, ktoré sú skvelým miestom na rozprávania príbehov - ak sa s vami ľudia stotožnia, kúpia si váš produkt. Buďte kreatívni, skúšajte nové veci a získavajte spätnú väzbu od svojich klientov. Na výber je dnes množstvo kanálov, ktoré ak dobre prepojíte, výsledky sa dostavia. ...
CELÝ ČLÁNOK

Napíšte nám

DIVYD Media s.r.o.
Blumentálska 3
811 07 Bratislava

office@divydmedia.sk

+421 949 828 705

Alebo vyplňte nasledujúci formulár a my sa Vám ozveme s ponukou pre Vás a pre Váš biznis.