ZOZNAM ČLÁNKOV

Vydarené vlogy dokážu divy!

autor
Daniela Beharková

Sajfove vlogy sledujeme v agentúre už dlhšie. Sú pútavé, majú šťavu, bavia nás. Cez víkend ma veľmi upútal posledný vlog o ceste do Hong Kongu – nie len pre obsah a Sajfov pohľad na tému, ale aj z pohľadu marketingu.

Austrian airlines oslovili Sajfu s tým, či chce ísť na otočku do Hong Kongu priamym letom z Viedne. Ponuka znela - cestou tam budeš letieť economy, späť sa vrátiš business triedou, aby si mal možnosť porovnať služby v novej linke. 

Hneď od začiatku vlogu Sajfa ukazuje možnosti, ktoré spoločnosť ponúka pri čakaní na let – široký výber jedál a nápojov. Po príchode ukáže, ako vyzerá mesto a prirovnáva ho k New Yorku. Okrem toho je vlog prepletený Sajfovými komentármi a fajn hudbou, celé to má parádnu atmošku. Určite k prezentácii mesta prispeli aj zábery z dronu, Sajfa si na vlogoch ozaj dáva záležať.

A ja po dopozeraní už píšem mesto Hong Kong do svojho zoznamu cestovateľských cieľov, hoci zoznam je už teraz dlhší než týždeň pred výplatou. Ale aj toto krátke video stačilo, aby ma upútalo a už mám v hlave, že sa dá ísť priamo z Viedne a už aj si googlim ponuku aerolinky, aby som mala predstavu, čo presne ponúka a za koľko.

Svet marketingu sa zmenil. Žiaden patetizmus, skôr holý fakt. Marketing sa vlastne mení neustále, niektoré princípy ostávajú, no spôsob propagácie sa prispôsobuje dobe. Na tomto vlogu vidno, ako sa to má robiť. Získali obe strany a vzišlo z toho autentické video. Nenútenosť a prirodzenosť stále fičia – to sa verím, ani do budúcna popri nových trendoch, nezmení :)


16.10.2017

Prečítajte si aj

Užitočný obsah – svätý grál PR

Neodlučiteľnou súčasťou PR je medializácia klientových tém formou redakčnej spolupráce. Takáto forma prezentácie je dôležitá kvôli svojej nenásilnej forme, ktorá je pre čitateľov omnoho prijateľnejšia a dôveryhodnejšia ako platené PR články, resp. advertoriály. Na rozdiel od nich, je tu klient a jeho produkty podrobený nestranným názorom redaktora, prípadne i konfrontácii s konkurenciou. Čitatelia sa takýmto spôsobom dostávajú k relevantným a užitočným informáciám priamo z prvej ruky. Aj keď sú články s takýmto obsahom zmysluplné a užitočné, ich presadenie v médiách je často komplikované. Dosiahnuť medializáciu na redakčnej úrovni je práca vydláždená prekážkami. Hoci vyžaduje veľkú dávku profesionality a hlbokú znalosť neraz náročnej problematiky, práve kvôli tejto činnosti je PR často také zaznávané a znevažované. Najťažšie srdce na nás, ktorí sa touto prácou živíme, majú obchodní zástupcovia médií zastávajúci názor, že si takto kradneme priestor pre nehanebnú bezplatnú reklamu. Trochu iný uhol pohľadu však môžu mať redaktori a reportéri, ktorí musia denne prinášať aktuálne témy, novinky či odborné témy, ktoré sami nemajú šancu obsiahnuť. Práve PR agentúry pre nich môžu predstavovať cenný zdroj zaujímavých a kvalitných informácií. Samozrejme, nemožno to brať ako samozrejmosť. PR konzultant alebo PR manažér sa musí pri komunikácii s médiami osvedčiť ako dôveryhodný a spoľahlivý zdroj, ktorý je schopný dodať obsah v požadovanom rozsahu, kvalite a termíne a to s garanciou odbornosti a vysokej úrovne jazykového prejavu. Všeobecne vžitý názor tvrdí, že základom úspechu PR-istu sú kamarátske vzťahy s novinármi. Nie je to však celkom pravda. I keď dobré osobné vzťahy prácu jednoznačne uľahčujú, nedá sa na ne vždy spoliehať a to hneď z niekoľkých dôvodov. Redaktori sa v médiách pomerene často striedajú a témy, ktoré treba komunikovať sú neraz také široké, že bežný okruh známych na zabezpečenie požadovanej medializácie jednoducho nestačí. Druhá vec je, že ani ten najlepší kamarát pre vás nespraví všetko – v prvom rade sa musí riadiť pokynmi svojich nadriadených a plniť svoje úlohy podľa plánu. Na čom treba budovať úspešnú medializáciu? Pre tému, ktorú máte komunikovať vždy hľadajte to najrelevantnejšie médium, resp. rubriku alebo špeciálnu prílohu, kam by sa hodila. K tomu vám pomôže nie len samotná znalosť médií, ale i edičné plány, ktoré vám na požiadanie pošlú prakticky zo všetkých vydavateľstiev. Tému variujte a v maximálnej miere prispôsobte obsahu, štýlu a cieľovej skupine daného médiá. Médiá kontaktujte v dostatočnom, ale primeranom predstihu pred plánovaným zaradením vašej tematickej oblasti. Tému vždy ponúkajte spolu so stručnou anotáciou, aby sa oslovený novinár dostal do obrazu a vedel naformulovať otázky pre vášho odborníka. V médiách, rovnako ako prakticky všade, funguje sezónnosť, ktorá predurčuje tematické zameranie aj vtedy, keď sa široko ďaleko nič nedeje. Neuspokojte sa so svojim okruhom známych novinárov, vždy si overte, či sa na danú tému nešpecializujú iní redaktori. Opakovanie a prehlbovanie spolupráce s daným médiom zaručí jedine kvalita podkladov, ktoré novinárovi dodáte v stanovenom termíne. Dbajte na jazykový prejav. Popri gramatike je veľmi dôležitá aj štylistika a schopnosť zrozumiteľne podať zložitú tému. ...
CELÝ ČLÁNOK

Google, Levi’s a ich prvý smart jacket!

Levi's má prvé smart sako, ktoré je spojené s vašim mobilom!!! Sci-fi? Tak trošku, ale poďme sa pozrieť na to, čo to prinesie "technologickým nadšencom" a trendsetterom! Starý známy Google sa tentokrát spojil s "rifľovým gigantom" Levi’s, aby spoločne vytvorili jednu technickú vychytávočku, ktorú ocenia hlavne Saganovi nadšenci. Aj keď využívať ju v princípe môžeme aj ostatní :) Pointou je, aby ste počas jazdy na bicykli mohli veľmi jednoducho ovládať svoj telefón a teda byť stále zastihnuteľný a online. Ako to funguje? Veľmi jednoducho. Pomocou Bluetooth “tagu” si svoje dokonalé denimové sako spárujete s telefónom. A potom si už nerušene užívate jazdu napríklad na spomínanom bicykli. Opakujem, ja napríklad nie som náruživý cyklista, ale na prechádzke so psom by som tento trendy kúsok celkom určite využila. Všetci psíčkari budú určite súhlasiť, že s oslintanou rukou od loptičky alebo počas tréningu nie je vyťahovanie telefónu a odpisovanie na správy práve ideálne :D Keď máte telefón spárovaný, pušťanie hudby, prepínanie pesničiek alebo pre mňa osobne veľmi potrebnú vec ako navigáciu potom riešite jednoducho dotykmi na rukáve saka. V denime sú totiž vtkané senzory, ktoré rozoznávajú ovládanie gestami. Napríklad stačí prejsť prstom po rukáve doľava či doprava a prehodiť tak pesničky, prijímať hovory prípadne spustiť navigáciu. Jednoduché, nie? Keď však chcete prijať hovor, cez sako síce viete telefón zdvihnúť, no na odpoveď budete stále potrebovať buď smartfón alebo slúchadlá. Google a Levi’s chceli toto sako vytvoriť aj ako demonštráciu toho, že inteligentné zariadenia môžu mať aj formu oblečenia. Sako môžete dokonca prať v klasickej práčke, netreba žiadnu špeciálnu údržbu :) Tak čo hovoríte, znie to trošku sci-fi? Asi aj áno, keď si predstavíte, že svoje oblečenie ovládate dotykom... Každopádne tento Commuter Trucker Jacket sa hodí na každú cassual príležitosť a dokonca je aj funkčné, zima by vám v sačku byť nemala... A aby sme nezabudli, od včera je dostuplná na Levis.com. A cena? Pouhých 350 dolárov. No nekúp to :) Videjko Videjko sačka za 350 :) ...
CELÝ ČLÁNOK

Napíšte nám

DIVYD Media s.r.o.
DIGITAL PARK I
Einsteinova 21, 851 01, Bratislava

viera.krupova@divydmedia.sk

+421 918 322 311

Alebo vyplňte nasledujúci formulár a my sa Vám ozveme s ponukou pre Vás a pre Váš biznis.